Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jenta vår er lite interessert i mat. I løpet av en vanlig dag spiser hun omtrent: - 4 brødskiver (smør og brunost er favorittpålegget, kan spise salami) - liten porsjon middag (helst pizza eller spagetti, vil ikke smake på poteter og grønnsaker) - drikker vann og H-melk - får fortsatt pupp morgen og kveld Hun er ikke store snella. Har ikke veid og målt på lenge, men tipper hun er 10,5-11 kg og kanskje 85 cm høy. Ikke lett å få i henne mer mat, hun bare griner på nesa og snur seg vekk. Tips?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Samme her! Vår snuppe er 2 år og 2 mnd, og spiser ekstremt lite. Det har hun gjort i over et år nå. Heldigvis er hun kjempeglad i frukt og bær, så vi får i henne endel av det. Tipper hun spiser: - ca 3 brødskiver - et par biter middag (helst pizza- har laget i all verdens versjoner... og ihvertfall ikke poteter i noen form. Kokte gulerøtter går bra.) - kanksje en yougurt eller en mos - melk, vann eller juice Hun er 82 cm høy og veier ca 12 kg. Så hun ser ikke tynn ut i det hele tatt. Er ganske så blid og fornøyd, så har bare bestemt meg for ikke å stresse noe mer med det. Å begynne i bhg hjalp betraktelig, det gjorde hun når hun var ca 20 mnd. Lykke til. Får bare satse på at det tar seg opp etterhvert når de blir litt større. Så flott at hun fortsatt får pupp da!
sekke Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 hei min datter på 2.5 år spiser også veldig lite. men hun er kjemp lang for alderen. rager over alle de 2 åringene vi kjenner. hun er en slank frøken,men ikke mager... har ikke vært på 2 års kontroll ennå så vet ikke hav hun måler/veier. tregt her vi bor se. hun spiser 2-3 brødskiver el knekkebrød bitte litt middag(liker nesten ikke kjøtt/fisk,men glad i karbohydrater som pasta/ris) 1 joghurt frukt hun drikker vann,saft,melk. noen ganger spiser hun mer,men sjelden. men har slutta å stresse med det. eneste som bekymrer meg litt er at hun får i seg lite kjøtt/fisk og grønnsaker. hun spiste dessuten alt jeg serverte før hun var 1 år,men slutta plutselig etter det. rare greier
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Ditt barn spiser mye i forhold til hva min eldste spiste. Men ting begynte å løse seg da vi tok med oss froksten på trappa om morran, selv om vi ikke hadde noe utsikt kjørte det biler forbi en og annen fugl fløy forbi. Da begynte maten også å gli lettere ned. Og jeg maste aldri på at hun skulle spise. Middag var så som så, uten om en liten periode da hun spiste alt som hadde ketchup på seg. Brød med ketchup også. Men da hun så sin far spise grønnsaker rett fra kjelen etter endt middag, da ble det fart i snuppa. Kjelen ble med når barnetv var. Kalde kokte grønnsaker gikk ned på høykant, samt poteter. Poteter med en smørklatt på var bare MMmmmmm! Jeg kuttet opp grønnsaker og la i en bolle med vann i kjøleskapet. Der gikk hun å forsynte seg selv. Gulrøtter, kålrot. blomkål, brokkoli osv. Ungene har alltid fått lov til å pelle ut det de ikke liker. For det gjør jeg jo selv, noe jeg ikke tåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå