Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Vi har ikke så mye penger å rutte med,litt selvsagt. Ellers hadde vi jo ikke giftet oss. Men det vi vil ha er noe enkelt. Noen som har noen tips til lokalet,mat,kjole osv???
MathildeC Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Vet ikke om du bor på land eller i by, men grandahus eller en organisasjon sitt hus kan være billig å leie. F.eks jeg var i et bryllup i kajakkforeningens båthus en gang. Kjole kan du kjøpe brukt, bestille fra utlandet (mange her som snakker om JKdress) eller kjøpe på bruktbutikk/vintagebutikk. Jeg kjøpte min brudekjole for 3000 i vintagebutikk. Blomster kan du plukke selv eller kjøpe selv, billigere enn å bestille sikkert. Har venninner som har hatt håndplukket bukett, kjempefint (men de varer ikke så lenge, men må de det da?). Mat - var i et bryllup der de serverte varm og kald type tapas-mat. De laget en del selv, og fikk venner og slektninger til å ta med mat. Det ble kjempegodt, morsomt og annerledes. Musikk var et anlegg i hjørnet, der noen bestemte venner hadde fått hovedansvaret. Kanskje du har noen venner som er ok til å fotografere? Vi skal få hjelp til det i bryllupet, hadde ikke lyst på profesjonell fotograf. Invitasjoner og slikt.. vet jeg ikke om er billigere å lage selv, det kan det nok være men har hørt det koster en del å kjøpe alt stæsjet man kanskje vil bruke til. Finnes en del billige nettbutikker å bestille fra. Jeg er veldig fornøyd med optimalprint.no men vet ikke hvor billige de er. Bryllupsreise: Bestill så langt på forhånd som dere kan!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Hva med et lite bryllup med kun dere to of forlovere? I Roma f.eks. Da kan dere bli litt lenger å ta det som en bryllupsreise.. Hvis dere vil ha med familie og venner , er det alltid billige lokaler man kan leie. Eller hva med å ha det i en hage? Maten kan dere vel ordne seg dagen før? Snitter eller tapas retter som dere lager selv? Kjole kan du få billig på nettet eller brukt. Bruk eget stereoanlegg isteden for å leie inn DJ. Lån er bra kamera og få en venn til å ta bilder. Blir sikkert kjempefint uansett. Spesielt hvis dere tar bilder ute i dagslys med litt fin bakgrunn. Lykke til iallefall!!
*1+1=2 små* Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Mange gode tips allerede:) Vi får betalt det meste av mine foreldre, men prøver alikevel å gjøre alt så billig som mulig! -hvis du ikke vil plukke blomster selv så bestill en HELT VANLIG bukett med for eksempel roser, da betaler du 300kr og ikke 1000kr bare fordi det heter brudebukett -jeg kjøpte sko på økonomisko, nå i disse sommertider er det mange hvite/nesten hvite pene lave sko i butikkene!(250kr for mine). -kjøpte brukt utleie kjole fra en brudebutikk -dress hos dressmann for 1500kr(inkl ALT) -sminke og hår gjør vi selv -mye billig og bra på ebay(kjøpte slør, tiara og korsett på ebay for til sammen under 500kr) -baker kaker selv, ingen fancy og dyr bryllupskake -venner tar bilder -låner fin bil av bekjente(alltid en eller annen som kjenner en) -mat kan man lage en del selv, de du ønsker å invitere til kaffe kan jo eventuelt bees om å ha med en kake?! -Ikke bli så mange, da er det heller ikke så dyrt med mat! -fest i hage? Håper noe av dette hjelper deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå