Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 ettersom jeg har hørt så skal ikke gjester ha hvite klær,for ikke å overgå bruden. men er det en ting som skal skrives på inbydelsen?? har vært i ett par bryllup,og der var det noen med hvite fine kjoler som ikke var bruden..... er det en ting som sier seg selv at man ikke skal gå med hvitt i bryllup??
miss blithe Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har ikke skrevet det i innbydelsen. Jeg går ut i fra at folk vet litt om tradisjonene og ikke møter opp i hvit eller svart. Men er det veldig viktig for deg kan du jo skrive noe om det. Feks at det er formell bekledning. Eller så kan du hinte litt frempå når du snakker med folk. Jeg tenker at det er mer flaut for dem som kommer i hvit eller svart en det er for oss som gifter oss.
MathildeC Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Ha ha, jeg var i to bryllup i 2003 i svart kjole, og tenkte ikke på det en plass og var ikke flau heller... først flere år etterpå jeg fikk vite at man ikke skal ha svart kjole i bryllup..... fikk ikke inntrykk av at det gjorde noe, men jeg gjør det aldri igjen.. Hvitt visste jeg om.
Vannmann35 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Man bør ikke ha hvit kjole - det er brudens farge. Og regelen er vel at man generelt ikke skal prøve å overgå bruden ved å dukke opp i en en knallrød kjole, som f.eks. den Katrine Sørland hadde på Petter Stordalens maskerade... Det er bruden som skal være den vakreste denne dagen!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 personlig syns jeg gjestene kan bruke alle farger utenom hvit! om kjolen er svart eller rød betyr ikke noe for meg!har vært i flere bryllup der jenter/damer har brukt rød eller svart kjole! føler mer det var slik før, men at nå er mer "godtatt"
Vannmann35 Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 jeg har faktisk selv gått i rød kjole i bryllup, men det var et veldig uformelt ett - man må se bruden og situasjonene litt an :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå