Gå til innhold

Mahalkita 10 uker på vei :) !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei leste i et innlegg litt lengere nede at du jobbet i bhg og var blitt sykemeldt av legen! Ble du pålagt det, eller ville du selv være sykemeldt? Og så lurer jeg på om vi har krav på det??

I mitt tillfelle der jeg har mistet mange ganger, og det er jo litt stressende jobb,men veldig gøy jobb, kommer man evt til å sykemelde meg eller er det noe man må be om selv?Har nemlig hørt om ei som jobbet i bhg og ble tvunget til å sykemelde seg av legen sin pga fare for å miste igjen!

Gleder meg til jeg kommer over hit snart...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde ikke noe lyst til å sykemelde meg, så jeg har gått siden jeg startet med blødningene 5 uker på vei til nå 10 uker på vei uten å sykemelde meg, legen min har ville sykemeldt helt siden uke 5, men må innså jeg at det var på tida.

Startet med at jeg begynte å blø igjen i helgen, holdt meg hjemme fra jobb på mandagen og ringte til legen, han sa bare at han skrev ut ei sykemelding med ei gang, for sånn skulle jeg ikke gå.

er det en truende abort så skal man faktisk hvile å slappe av, ikke presse seg igjennom en 8 timers dag på jobb.

skal til legen igjen idag så da skal vi vurdere sykemeldingen igjen, men tror nok han sykemelder meg noen dager til, for å være nogenlunde sikker på at dette skal gå bra.

jeg skal også kreve tidlig ultralyd idag, noe jeg i grunnen vet at legen min sier ja til, for jeg vil gjerne vite hva som forårsaker blødningene..

du spør om man har krav på å bli sykemeldt, i tilfeller hvor man blør tidlig i svangerskapet så leste jeg et sted på babyverden at det er nødvendig med sykemelding, å leger pleier ikke være vanskelige på dette, for det er vårt barn.

jeg hadde satt ned et krav til legen om å sykemelde meg hvis jeg hadde mistet mange ganger sånn som deg, for du vil jo helt prøve å ikke fremprovosere noe med å jobbe. selfølgelig er det gøy å jobbe, å jeg syntes ikke det er det spor morro å være hjemme, føler jeg må sitte her i leiligheten 24 timer i døgnet, men jeg er hjemme sånn at jeg ikke skal miste spiren min. å det er annerledes å gå en tur på butikken enn å være på arbeid hvor man ikke har rom for å slappe av. ikke så lett å si til de andre på jobb; "du kan du ta opp stolene for meg", "kan du bøye deg ned å knytte de skoene", "kan du bære den sekken", desverre lille gutt, jeg kan ikke løfte deg opp selv om du griner".

er sånne ting som gjør at det faktisk er nødvendig med hvile, man får slappet mere av i sitt eget hjem, å her får man gjort ting i sitt eget tempe :)

dette ble langt, men håper du fikk svar på det du lurte på?:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...