Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Lurer fordi jeg er så feit, og tror jeg spiser for mye av normal mat.. Spiser ikke noe snop i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Frokost: To knekkebrød med makrell i tomat Lunsj : Havregynsgrøt, Cornflakes eller 2 brødskiver. Middag: Alt mulig rart, men bruker lite saus. Mellommåltider: Frukt Drikke: Vann eller te. Det er mange kalorier i melk (også i ost) Gjør meg ingenting å spise en bolle, desert, en sjokolade en gang i blandt.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 frokost: en skive eller rundstykke (varmer rundstykkenen i ovnen så er de nesten ferske) Lunch: Kylling, salat, eller evt bare en skive til=) (rent kjøtt er bra, det kan du spise en del av) Middag: alt hva vi vil ha men lite fett til. Kvelds: et par knekkebrød. Og jeg gnafser epler, apelsiner, melon, pære osv hele dagen lang=) Drikker vann, litt kaffe inni mellom og slumper til med en brus i ny og ne selv om vi helst drikker det i helgene. Til kose måltider spiser vi taco, kylling og salat (evt ris) hjemmelaget pizza med tynn bunn. Og når vi er i selskaper eller noe og anledningen til kaker byr seg så sier jeg ikke nei, jeg bare begrenser meg=)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Frokost - to knekkebrød med kaviar Lunsj - to knekkebrød med kaviar Middag - alt mulig, veldig variert Mellommåltider - Frukt og eventuelt knekkebrød med kaviar =P Kveldsmat - knekkebrød med kaviar Drikke - vann, iste, melk (må ha det!), kaffe, te, saft. Drikker uhorvelig mye i løpet av en dag... Spiser litt for mye snop for tiden, men jeg er 35+3 uker på vei og har lov til å ha litt ekstra fett på kroppen =)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Frokost: sånn firkantet rundstykke med skinke, ost og tomat(av og til litt persille også). Dette varmer jeg i mikroen. Lunsj: Det samme, eller frokostblanding(solfrokost) med skogsbæryoughurt. Middag: Det vi har den dagen, med saus om det er med. Kan forsyne meg to ganger av og til. Har alltid salat eller grønnsaker til, og prøver å la det være 1/3 av tallerkenen:) Appelsinjuice til drikke. Kvelds:1-2 skiver med rekesalat, eller som frokost/lunsj. Kan spise kvelds 2 ganger innimellom; når ungene spiser, og rett før jeg legger meg. hmmm... Dette ser jo greit ut? MEN så har jeg en svakhet for sjokolade, så jeg kan spise en sånn stor en i løpet av 2 dager;) det er også godt med kjeks og potetgull;) og drikke blir stort sett Pepsi Max;) Holder vekten helt greit, og er normalvektig:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Tja - til nå i dag har jeg spist 10 sånne små knäckis med gulost, en plomme, en liten yoghurt og 2 risbrød :-) Det nytter ikke å sammenlikne seg med andre hvis du skal prøve å gå ned i vekt - du må finne ut hva som passer for deg. Spør legen om hjelp!
Mamma mjaua Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 har faktisk registert kostholdet mitt i "mat på data" i forbindelse med skoleoppgave: for noen mnd siden: ) spiste: - 2 trankapsler og en posjon havregryn til frokost (sluttet med det nå, for fikk altfor stor forbrenning). kunne jo hatt i syltetøy/sukker, men jeg ekke vant med det, og tok det ikke oppi. syns det blir for søtt:P - lunsj: 2 brødskiver med leverpstei (grovbrød, for dte liker jeg best) og 3 agurkskiver på hvert brød + et eple. mellommåltid: en appelsin og en brødskive med salami. (bruker ikke smør på skive, syns det er kvalmt). og 3 gulrøtter (syns det er så deilig) middag: 4 kjøttkaker, brun saus og potetstappe. kveldsmat: avregrøt med sukker og kanel, nam nam (sluttet med dette også pga forbrending). etter kl 20 klarer jeg ikke spise. drikker forresten bare vann. men noendager klarer jeg å få i meg appelsin juice:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Jeg syns jenta88 med augustgutt er den eneste her inne som spiser nok! dere som spise tre måltider hvorav to av måltidene kun ebstår av to knekkebrød, dere får i dere for lite kalorier, noe som over en lengre periode resulterer i nedsatt forbrenningsfunkjson. Dere kan trygt spise fire knekkebrød med pålegg (to knekkebrød med pålegg tilsvarer en brødskive med pålegg)tre ganger om dagen, middag ekskludert! Dette vil resultere i en høyere forbrenning, og men mye bedre energi. Fette forbrenner seg selv av å få i seg nok sunne kalorier., Spiser du for lite, brenner fettet bort til slutt. Rart, men sant. Dette spiser jeg i løpet av en dag, og jeg er ikke gravid en gang, og trener ikke fast: Frokost: To skiver med pålegg + en frukt, eller en tallerken kornblanding med kefir og honning + en frukt, eller fire grove knekkebrød med pålegg + en frukt Lunsj: Samme som frokost Middag: Veldig variert. Men en god porsjon. Alt fra lasagne til kjøttkaker til fisk. Masse grønnsaker til. Kvelds: Samme som frokost/lunsj Spiser fem frukt om dagen innimellom her. La det aldri gå mer enn tre timer fra et måltid til jeg igjen spiser noe. Et nytt måltid, eller en frukt, en neve nøtter osv. Er ikke redd for fett, og spiser litt sjokolade hver eneste dag. Det skal sies at jeg alltid lager all maten selv fra grunnen av, helst basert på økologiske råvarer. Dette resulterer nok i mindre transfett, og mat som tas lettere opp av kroppen. Jeg drikker aldri brus, av den enkle grunn at jeg ikke liker det. Men kaker, is og godteri unner jeg meg når jeg har lyst på det. Er veldig normalvektig, og dette kostholdet har jeg holdt siden jeg var 10-12 år. Jeg veier 65 kg og er 180 høy. Min øvrige familie, foreldre, søsken og samboer har et rimelig identisk kosthold som meg. samboer spiser kanskej mere middag og mere frokost. Hilsen ernærings og psykoogistudent, som vet at et godt kosthold med nok vitaminer og nok kalorier, har en masse å si for hjernen;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Tror du virkelig at folk er ærlige når de skal ramse opp det de spiser ila en dag?? Ikke vær så naiv, da! Det er og blir dustete å sammenlikne hva man spiser, og det burde du som har relevant utdanning vite.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Frokost: 3 skiver med sjokoladepålegg 1 glass med melk Brunsj: 1 sjokolade 2 kopper kaffe Lunsj: 1 skål med musli og yoghurt, 1 bagel med noe digg på Middag: Ofte kjøtt med masse bernaise, godt med grønnsaker Kvelds: Ostesmørbrød Ellers spiser jeg en del snop, og drikker litt for mye brus mellom måltidene. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Hehe.. du spiser ikke mer enn meg, ei heller annerledes. Og du mener at jeg ikke spiser nok;) Iflg det jeg har skrevet lengre oppe. Jeg teller ikke kalorier, men hi spurte jo hva jeg spiser i løpet av dagen, så da noterte jeg det ned. Hilsen hun med frokostrundstykker(store, grove med linfrø og det samme som 2 skiver i hvert rundstykke) Jeg har faktisk hatt samme vekta hele mitt voksne liv, og det sier jo noe om at kostholdet må være jevnt bra, vil jeg si;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Med et så sunt kosthold som du har. Tar du ekstra med vitaminer? Jeg lurer veldig på om det er nødvendig med vitamin pille og tran kapsel? Hva med barna, bør de få tilskudd av vitaminer?
babygullz <3 vilde Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 frokost. 2 skiver rugbrød med baconost, skinke, jarlsberg og tomat&agurkskiver og 1 glass vann, eller 1 skive + 1 stort glass O'boy Lunsj: 2 skiver rugbrød med samme pålegg, en stor skje eggerøre, salat og juice middag; kotelett, kylling eller biff, med salat( spinat, brokkoli, gulrot, kålrot, egg, reker, agurk, tomat, squash, aubergine... alt etter =) ) Spiser mye imellom her da, bananer, grønnsaker, yoghurt...osv....og drikker både burs( pepsimax, husholdningssaft, oboy og vann....)
Mamma mjaua Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 visste dere, at dersom dere spiser for lite, så går kroppen i sparemodus, den tror at det finnes lite mat, og da holden den på maten, og forbrenningen går treigt? de som spiser for lite blir ofte feite. bare sånn at det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Varierer jo litt fra dag til dag, men sånn ca: Frokost: 2-3 brødskiver med nughatti, eller 2 rundstykker med skinke og ost, 1glass melk Lunch: 2skiver med div.pålegg, steker av og til fiskekaker eller fiskepudding og har på skiven.. 1glass melk Middag: En normalt stor porsjon,feks 2poteter 3fiskekaker og gulerøtter, vann Mellom middag og kvelds spiser jeg frukt,som eple,banan o.l. Kvelds: 2 ostesmøsbrød, eller 2skiver med nughatti. Ellers blir det noen ganger speilegg, karbonade, kokt egg... 2glass melk
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 Hehe, dette var en artig tråd. Ser at ikke jeg er så utenfor "normalen" som sambo mener.. I løpet av en dag spiser jeg: Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost Lunsj: 2 skiver kneip med smøreost Middag: Det som står på menyen den dagen. Vi tenker ikke kalorier når vi lager middag, men hva vi har lyst på. Både sambo og jeg er veldig glad i grønnsaker og fisk så det blir en del av det. Som oftest poteter, men også ris og pasta. Kveldsmat: Varierende. Noen ganger bare frukt, andre ganger egg og bacon. Jeg spiser kl 8.30, kl 11.30, kl16.00 og kl 20.00. Rutinemenneske? JA
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Frokost: 2 brødskiver gjerne med egg eller Mermelade Lunch: Ofte 1 baguett med ost og skinke eller 2 brødskiver med noe annet pålegg Middag: Lager det vi har lyst på. Må ha smør i matlaging jeg... Gjerne noe dessert eller noe til kaffen Kvelds: Rester fra middag eller 2 knekkebrød.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 Frokost: 2 skiver med brød eller 1 bolle corn flakes og lett melk Lunch. 2 skiver og litt frukt Middag: Vanlig porsjon med kjøtt/fisk, potet/ris/pasta og grønnsaker Kvelds: Som regel ingenting. Drikker vann og spiser litt frukt mellom måltidene. Om kvelden kan det bli noen glass med brus/saft når jeg sitter foran data'n
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 tror du skal skjekke stoffskifte ditt jeg hos legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå