Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Denne skulle vel vært på skravla,men..... ;o) (assa) Her er det slik at når jeg ber om hjelp,så er jeg jaggu heldig om det skjer noe i løpet av et skuddår..Jeg gjør som regel alt selv.Men noe får jeg lurt til,med list. Men nå,nå kom det en fjern nabo som sa at gubben hadde sagt det bare var å si fra,så skulle han komme å hjelpe til.Å dette har da skjedd fleeeere ganger.!! Er det nå jeg har veldig lov å bli dritsur,eller??? Her sitter jeg da med den lista og kleskliper klar.... Hadde gjort seg å få til både trappetrinn og mere til her å.Men kan vist bare glemme det. Kjenner jeg er dritsur jeg.Men hvor sur kan jeg bli,med rette??? Skulle vært på skravla ja,jeg vet... ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde nok personlig blitt dritforbannet og gitt klare meldinger om prioriteringer!!! Du sier du alltid stort sett gjør ting selv....kanskje det er det han hviler litt på? Kanskje, om du ikke gjør alt selv heretter, men lager en liste (ikke for stor, begynne i det små;-) hvor du setter opp et par ting han skal gjøre i løpet av et par-tre dager.....kanskje det er lettere for ham å forholde seg til? Jeg vet flere menn som er helt handlingslammet om ikke de blir fortalt nøyaktig hva de skal gjøre....og slik startes da noe som forhåpentligvis gir gode rutiner etterhvert... Men jeg tror det er lurt å begynne litt pent.....hørte om ei her en dag som hadde satt opp 3 A4 sider.....da dreper man det allerede i starten tror jeg.... Håper du får ham på gli. Og at han prioriterer heimen før naboen!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Har prøvd ALT jeg.Det som skjer er at han gammle ungkaren ved siden av forbarmer seg over meg når han ser jeg holder på selv. Men jeg kan ikke la en på over 80 slite seg ut for meg heller. Jeg skal jammen be andre menn om hjelp jeg.Det skal jeg.Så kanskje det blir pinlig å komme hjem å se at jeg ikke trenger å vente i flere år på den hjelpa han aldri gir alikavell. Skulle laga trapp og inngangsparti i 6 år nå...Skjer aldri. Men skal grave,støype pilarer og få til det jeg greier selv. Kjenner jeg er mektig lei ja....med stor M... Er så greit å hjelpe andre ser det ut til.Tenkte kanskje det var best å ordne hos seg selv først og fremst.Men neida...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 He he he enig med Klatten her, start i det små.... Som en venninne av meg sier om mannen sin når han har forsett om å begynne å trene. Da slenger han seg på sykkelen og sykler nesten Trondheim/ Oslo, og så blir det ikke mer sykling det året.....Da er det bedre å ta en liten tur til å begynne med:o)) Men jeg hadde blitt sur, jeg altså.... Jeg er vel det av og til også, fordi vi har så mye som skulle vært gjort som jeg ikke klarer. Men mannen min jobber noe vannvittig på jobben sin om dagen, noe som fører til mer penger og det er ikke så dumt det heller, siden jeg bidrar minimalt på den økonomiske siden. Men så går han heldigvis ikke rundt å lover naboen hjelp da..... Synes ikke denne skulle vært på skravle, for der finner de seg i alt fra mennene sine, så den gjør seg bedre her. Gi klar beskjed du om hva du synes, menn forstår ikke hint.....-bare klartekst:o))
Reveenka Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Syns nok det høres som om det er viljen hans det skorter på.... Hva med å ringe dit han er og hjelper til neste gang, og be de sende ham hjem for han har maaasssse han har ugjort hjemme? Så kanskje hvertfall naboene skammer seg litt for å spørre han om hjelp neste gang... Er jo lov å håpe... Jeg har hatt en sånn eks jeg - som ikke gjorde det skapte grann hjemme; jeg gjorde alt fra husarbeid til beising, dekkskift, plenklipping og snømåking samt ordne alt som var av papirer og ringe til reparatører av forskjellige slag.... grrrr, blir sur av å tenke på det ennå, og vi ble skilt for 12 år siden c",)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 har begynt i det små.. Er man pill råtten og lat,ja så er man det... En gang kom jeg hjem nyopperert i en fot,og måtte sitte å vaske gulvet siden jeg venta hjemmesykepleien..Skjønner?? Nei,jeg får ta å starte selv,så kan han sitte der å se på.Å skal invitere han som alltid får hjelp til å se ferdig resultat også. Men da vet jeg at jeg har lov å være sur i dag. For det er jeg jaggu meg.æsj...
her@ Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Hadde det vært meg så hadde jeg blitt dritsur!!! Var borte ei helg i fjor sommer - og dro fra et bomba hus, men det hadde gubben tid til å ordne til jeg kom hjem - tenkte jeg... Den gang ei, kom hjem til et bare enda mer bomba hus. Han hadde brukt helga på å hjelpe en kamerat med oppussing av båten - som engang ikke ble brukt pga. alt det dårlige været som var da -og hadde dermed ikke hatt tid til å gjøre noe hjemme... Ikke mye koselig å komme hjem - og gjett om det var ei som ble sur da...
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Skriver under her jeg .....Du har lov å bli kjeeeempesuuur!!!!! Mannfolk!
Gummelillan Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Mannesaken her er flink til å gjøre prakriske ting av "mannesorten", men ikke mer huslige ting. Det har jeg løst med å leie inn hjelp ;-) Og regninga får han pent dele med meg. Det er likestilling det ;-) Gi han valget mellom å komme i gang og det å få leid inn hjelp. Kanskje det får han ut av sofaen eller av naboens favn.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 kan ikke kalles mannfolk... å jeg er fremdeles helsikkes sur!!! ;o)
♥Snulder Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Du har all grunn til å bli DRITSUR!!! Jeg blir muggen av å måtte mase.... og etter å ha gjentatt meg selv mer enn 3-4 ganger... da blir jeg taus....iskald taus! Da bruker Snuldermannen å forte seg....;=)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Tror jeg leier inn hjelp ja.Men regninga må jeg vel betale selv tenker jeg. Nytter ikke å bli sinna her.Bryr seg ikke.Men det hjelper for meg da.Jeg får jo ut dampen,hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå