Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Mannen min flytter. Tilbake til hjemlandet. 23 år, alenemamma og student. Det gjør grusomt vondt, men forholdet tar livet av meg. Håper dette går bra. Stakkars lillemann. Han er bare 16 mnd. Får jeg ok med støtte fra staten? Fordi det trenger jeg sårt. Har et huslån jeg må betale.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Dette går bra! Vondt gjør det nok en tid fremover, men dere vil få det fint, du og lillemann. Stor klem til deg
SkravleFruen Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Har ikke erfaringer med dette, og kan desverre svært lite om dine rettigheter. Derfor vil jeg bare sende deg en utrolig varm og stor trøsteklem. Det ordner seg. Nå er alt vondt og sårt, men det blir bedre. Og du og mini vil få det kjempefint sammen!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Sjekk ut nav.no Her finner du alle skjema du bør fylle ut.
mei&mi + marcus :) Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Heisann. Er midt oppi det samme for andre gang. Dette går helt helt fint! Du får vel overgangsstønad, bidrag, utvidet barnetrygd, bostøtte.. Og siden du er student får du vel noe for det også. Snakk med trygdekontoret, de hjelper deg med skjema og hva det måtte være.. Lykke til!! Du klarer dette helt fint...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 på aleneforedre siden har vi en tåd med alle de økonomiske opplysningene du trenger ellers vil jeg bare si at dette går fin! du kommer til og greie deg bra! om om en stund kommer du høyst sansynlig til å trives :-) jeg er også alenemamma så bare spørr om det er noe du lurer på!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Så trist! :/ Du får OS - 10300,- Barnetrygd for 2 + småbarnstillegg: 2600,- Kont.støtte: 3300, seff redusert om barnet går i bhg. Dette vet du nok om. Hvis faren skal betale bidrag, så har du valget: Bli enig dere imellom om hva han skal betale. Hvis dere ikke blir enige får du først bidragsforskudd på 1250. Så får dere egentlig bare ta det derfra. Jeg holdt på i 2år, først da betalte barnefar. Han skylder nå ca 50000, 40000 til innkrevinssentralen, resten til Daniel. Du kan søke om barnetilsyn. Dvs at de betaler opptil 60% av utgiftene for å ha barnet hos dagmamma/bhg. Kanskje du får bostøtte og utdannigsstønad. Det må du høre med Nav om. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Du vil i hvertfall få mye økonoisk støtte som alenemor og student. Sjekk med både Nav og lånekassa. Om du klarer huslånet spørs hvor mye i avdrag du betaler... Tøff tid du har forran deg, en alt går.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå