schubidu Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Her i Trondheim er det nesten umulig å få jordmor. Fastlegen min er hyggelig, men ifølge seg selv ingen fødselsekspert. Jeg skulle gjerne ha møtt noen andre i samme situsjon som meg selv og forberedt meg på tiden som kommer. Er det noen som vet om det finnes noe svangerskapskurs eller lignende for folk flest i Trondheim? Det beste hadde vært noe i august.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Hei! Jada, her i Trondheim skal man klare å være gravid alene virker det som! Har akkurat fått meg jordmor selv da, hjelper tydligvis å kjefte litt i telefonen;o) Hvis man ikke har jordmor, så får du heller ikke svangerskapskurs!! Det er utrolig irriterende, men sant. Skal høre med min JM om dette for å være 110% sikker når jeg skal til henne, men det er ikke før 9.Juli! Kanskje det er noen andre som har spurt om dette og vet det helt sikkert???
Makko med to små gutter Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg sjekket, fordi det så ut til at jeg ikke fikk JM. Fant ingen som tilbydde noe som helst så sant man ikke hadde jm. Sendt mail både til jm-foreninga, helsestasjonen ol. -Idiotisk organisering! -De fyller opp mnd vis i fht jm. DVS har du termin i slutten av en mnd er sjansen mindre for at du får jordmor. - Bare ideen om at du ikke kan få være med på svangerskapskurs hvis du ikke har jm er jo idiotisk. I fht jormordtimene. Var på første time (hadde hatt en slik gruppe samling før) i uke 25 elno, og må si jeg har fått vel så god info og "omsorg" hos fastlegen. Gruppe timen i starten var 2.5time bortkastet tid, -legen greide å si akuratt det samme på 20min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå