Gå til innhold

Hadde dere reist til Sør Afrika nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med den volden som er der. Riktig nok ikke mot turister, men er jo allikevel ganske ekstremt.

Planlegger bryllup i Cape Town til vinteren, men ble litt usikker på om jeg tørr ta med datteren min dit sånn situasjonen er nå.

Er liksom ikke noe annen sted eller annen måte jeg vil gifte meg på, så er liksom ikke bare å finne noe nytt, da lar jeg heller vær å gifte meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne fint reist dit, men ville vært veldig skeptisk til å hatt med ungen.

Skrevet

Ja sånn tenker jeg også...Skummelt å ha med henne når det er så urolig...

Skrevet

Kan jo legge til at jeg har mange til tider irrasjonelle frykter, spesielt med hensyn til Nikolai. Jeg var mass i Sri Lanka, ikke da det sto på som verst, men det var langt fra fredfullt de gangene jeg var der, og jeg følte meg alltid trygg. Det har mye med hvor du bor, hvem som kjører deg rundt omkring, og hvilke steder du går på.

Skrevet

Ja kjenner til det. Ble advart mot voldsom kriminalitet og vold før jeg dro til sør Afrika for noen år siden, men jeg har aldri vært ett sted hvor jeg følte meg mer velkommen, trygg og ivaretatt som nettopp der...Merket ikke noe til hverken vold eller kriminalitet!

Skrevet

Det jeg hadde vært mest beykret for var kidnapping, jeg skal til USA og er nervøs pga det hver dag! Sør Afrika er jo enda litt skumlere sånn sett, men så lenge du har henne i vogn, leier i hånd eller bånd og ikke slipper henne ut av synet, selv ikke når en annen du ikke kjenner så godt tilbyr å se etter. Hvor gammel er hun forrsten?

Skrevet

2 år...Så er jo ikke akkuratt den enkleste alderen heller. Og jeg orker ikke tanken på å være borte fra henne så lenge som 10 dager heller, så det er uaktuelt!Hmmm...kjip situassjon dette (men selvfølgelig værre for de som bor der da )!

Skrevet

Mine tips:

Bruk mei tai el, da vet du hvor du har henne! Ikke slipp henne ut av synet, helst være minst 2 voksne sammen med henne til enhver tid. Kjøp gjerne en babyalarm, det skal jeg ha. Et barn er så mye verdt i disse dager, så det er fristende for fler og fler å kidnappe unger. Pass også på at det alltid er en voksen person som er edru, og ikke gå ut på kvelden, evt. bare på trygge restauranter og bli kjørt av en godkjent taxi fra dør til dør. ALDRI stå på gaten el å se usikker ut eller se et som om ikke dere kan veien!

Er man veldig bevisst på eventuelle farer, og hva man kan gjøre for å beskytte seg, så bør du ikke være for redd for å reise.

Skrevet

Babyalarm har jeg ikke hørt om ?

Skrevet

Det var noe nytt, og veldig kult! Må ha en sånn enten vi reiser eller ikke tror jeg ;)

Skrevet

Jeg hadde reist. Med mindre det brøt ut full krig.

Ser noen er redd for å reise til USA; det er ikke bare skyting,drap og vold her. Selv om amerikanske TV filmer viser mye skit, er det ikke sånn det daglige livet består av for oss som bor her.

;o)

Skrevet

Jeg har bodd der over halve livet, og ikke akkurat midt i ghettoen (manhattan, maryland, og malibu). Skal til virginia beach og iowa, ikke akkurat de verste stedene man kan dra. MEN jeg er så nervøs for kidnapping, jeg tenker også på det her i norge, men i usa er det så mye større forhold, og det er lettere å få solgt en unge. Sannsynligheten er kjempe liten, jeg vet det, men jeg tar så mange forhåndsregler som mulig. Da klarer jeg å slappe av litt mer, og nyte tiden bedre.

Men det er jo mange ting man ikke gjør i usa, som ingen tenker over her. Man lar ikke en unge stå utenfor butikken mens man løper inn og handler noe, man må se til dem selv om de leker rett utenfor huset osv. og de må læres til å være enda mer varsomme for fremmede. Better safe than sorry tenker jeg...

Skrevet

Jada, jeg tenker også som du; man skal jo ha et øye med ungene sine, uansett hvor man er.

Du får stikke innom, dersom du kjører forbi på I 95

=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...