Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 En ting er smerte pga bekkenet når man skal sove. Men nå sitter jeg så og si oppreist i senga, med en dyne oppbygd under overmadrassen og to puter oppå der igjen. Har spist Link, men halsbrannen gjør det helt umulig å tenke på å prøve å sove!! Desperat er bare forbokstaven. Har så lyst å drikke iskaldt vann for å lindre halsen, men vet jeg bare gjør halsbrannen ti ganger verre da! Hjelp!!!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Ta et glass iskald melk. Det lindrer og det inneholder kalsium som også er syrenøytraliserende...
grete77 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Spis vaniljeis, melk, eller samarin. Funker for meg, link hjalp ikke
Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Is har jeg spist, og glass med melk kunne jeg jo ha prøvd.. Men er så redd for at det blir enda mere fyll i magesekken. Pga Linken svir det ikke så veldig, men oppstøtene kommer og det er veldig press oppover spiserøret. Så å legge seg ned er helt uaktuellt.. Link hjelper til vanlig, men spiste taco tidligere i kveld, og drakk en glasscola til frustrerte fruer pluss en pose med Toffin.... Angrer nå ja!! Men melk skal prøves, på vei ned til kjøkkenet nuh!! Prøver med et halvt glass tror jeg... Tvi tvi:)
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Tøysejente! Taco og brus + sjokolade??? Du ber jo om trøbbel Vent litt, hvorfor sitter JEG her istedet for å ligge i sengen? Jo, det var vel litt chips, brus og sjokolade som måtte inntas rett før leggetid... Får håpe vi blir mer fornuftige når vi blir voksne ;P
Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Hehe, lyster og fornuft når man er gravid er ikke kombinerbart... Men faktisk, melka gjorde det litt bedre, men kan fortsatt bare glemme å sove.. Må vel bare vente på at fordøyelsen sender innholdet nedover en etasje om litt! Enda over en time batteri igjen på Laptopen:) Johoo!! Har en rull med loveharts ved siden av meg her og, men de virker egentlig ikke.. Så tror jeg sparer dem!
anni:-) Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Bare en ting som fungerer her, flytende Garviscon............................
Sharlis Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Hei:) Jeg sliter noe enormt med halsbrann selv..får halsbrann av alt og ingenting og sitter i senga når jeg skal sove. Halsbrann tablettene funker ikke for meg.. MEN...jeg har ett middel som funker som f¤¤¤ Det heter Gaviscon og det er i flytendes form(ikke tablett form).Dette er kongebra. Så prøv det om dere ikke har prøvd det. Så nå slipper jeg å sitte når jeg sover,jeg bruker bare 2 puter under hodet nå Lykke til:)
Zabbi Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 det meste av melkeprodukter hjelper en kort periode, men den absolutt beste løsningen jeg har funnit er ZANTAC! Den finnes i brustablett, flytende og i pilleform. Den flytende smaker dålig mint som sitter igjen i munnen lenge, føles som man har spist kritt. Brustabletten smaker appelsin, men ikke så veldig god, men den går helt greit. Helt fan av pillen, ingen tygging og ingen bismak, å den er så effektiv, at jeg ikke trenger ta den hver dag, og flere ggr per dag, kansje 2 piller i uken isteden Fikk resepten av legen min for jeg slet VELDIG med magesyren min. Santac reduserer magesyre, som i sin tur bobler over lukkemuskelen og skaper halsbrann. De fleste middel som er reseptfrie neutraliserer kun syren som finnes i halsen og like ved lukkemuskelen, men denne går i grunnen og roer magen i flere dager. ANBEFALES! Å nei, denne medisinen er ikke farligere en andre medisiner som kan inntas av gravide, og går ikke over til foster, men man ska jo alltid rådføres av lege først, for alle er jo ikke like
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2008 Takker for tips jenter, mandler er utprøvd, det er også gaviscon... Hjelper ikke på meg, desverre. Men det hjelper å ikke spise bare fyting før leggetid, da funker linken i allefall på meg! Så får prøve å begrense behovet for søtt på kvelden:)
Edelweis Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 jeg vil bare tipse deg HI. Frutin tabletter som du får kjøpt på helsekost er absolutt kjempe bra mot halsbrann. funker på 2 sekunder. de smaker godt også, mint. er tyggetabletter=) hjelper meg om natta affal!
Lillen78 Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 En teskje natron blandes ut i ett glass kaldt vann. Dette gjorde underverk på meg:) sliter noe veldig med halsbrann til tider. Gaviscon er bare lindrende en kort stund...
snart mor til 3 Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 har et veldig godt tips,men husker desverre ikke hva det het... :-s (har de ikke tilgjengelig her og nå..) men om du drar på apoteket imorgen..de står normalt sett rett ved siden av de standardproduktene vi blir anbefalt mot halsbrann. er "kalsiumkarbonater?"... man skal ikke ta mer enn maks 20 stk i døgnet..1-2 pr gang.. spørr de på apoteket om du ikke finner det..er noe lilla på boksen som forøvrig er i samme str som flux-bokser.. De funker veldig raskt og godt! Prøvde ut mye rart sist gang jeg var gravid og måtte til slutt gi tapt mot halsbrannen..denne gangen ble jeg derimot anbefalt dette, og det funker!!! OG det funker uten å få brekninger eller andre bivirkninger... hehe... tar dette selv flere ganger i døgnet..spesielt rundt leggetid.. er standard at halsbrannen skal eksplodere akkurat når jeg skal legge meg..men etter å da ha hevet i meg et par slike tabeletter (er tygge/suge tabeletter) kan jeg lukke øynene etter 2-5 minutter... det er helt fantastisk rett og slett! har også en flaske lunket vann stående på nattbordet for å drikke etter å ha tygget sund disse tabelettene da jeg selv ikke takler slike typer tabeletter..hehe..men på den måten funker det..må bare få svelget det unna god bedring!!!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Hei Sommerfugl Kan tenke meg at det er Titralac du mener. Det er blandt de eldste produktene som finnes innenfor syrenøytraliserende. Det funker, men faramasøytene mener at det finnes nyere og bedre produkter på markedet i dag. Til HI Ellers så funker Lovehearts, problemet er bare at man må spise minst en hel pakke for at virkningen skal vare Da legger de knuste dropsene seg som en skumpute øverst i magesekken og det smaker mye bedre enn vanlig magesyre
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 21. mai 2008 Mange gode råd her, og forskjellige ting fungerer vel for oss alle på en eller annen måte. Ligger med hodet høyt i kveld og, men kveldsmaten har vært puffet ris med melk, så regner med jeg får sove bedre i natt:) De fleste produktene hjelper på lik måte, enten at de kapsler inn og legger seg øverst som en barriere. Eller at de nøytraliserer. Uansett så er det viktigste å ikke stappe magesekken alt for full før leggetid, og holde seg unna div fymat. Skulle bare ønske all halsbrannmedisin var å få på blåresept for oss gravide. Koster jo litt når man er storforbruker:) Jeg vet om to medisiner jeg enda ikke har prøvd ut, Titralac er det ene, så kanskje jeg skal prøve ut det i morgen! Men må bare presisere at om jeg spiser fornuftig, så hjelper Link meg! God natt og sov godt til alle dere andre halsbrannsøstre!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Flinke jenten Jeg har også vært flinkere i dag enn i går, nå ser jeg frem til at Link'en skal virke og søvnen skal komme å ta meg. Ha en riktig god natt!
Scorpiogi Skrevet 22. mai 2008 #19 Skrevet 22. mai 2008 Titralac er heller ikke nevnt her(hvis det ikke var det hun over her mente)...Den er bedre enn link.... Men zantac har jeg og tru på..eller ranitidin, som er noe av det samme. Men tvilsom ved graviditet, sto det i felleskatalogen...hør med legen..
lillegutt-kommer3juni:-) Skrevet 22. mai 2008 #20 Skrevet 22. mai 2008 hehe:-) (ler lettere hysterisk!) Kjenner meg godt igjen her! Jeg har nesten for motverge for å gå å legge meg i det hele tatt, nesten som jeg får fnatt av å se senga mi. Jeg har alltid et glass skummet melk og lovehearts ved senga. Hjelper littegrann. Men, i tillegg er det umulig å få sove pga av at ungen blir sprell våken når jeg skal sove,- og så må jeg snu meg i ett sett pga blir fort lei i ryggen. Det er et himla styr å rigge seg til, for så å rigge seg til på ny. Må nesten bare le:-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 22. mai 2008 Ja, man kan vel ikke annet enn å le... Sitter igjen her i senga med alt for full magesekk... Da hjelper ingen medisin... Blir av en eller annen grunn så sulten på kvelden, og mat må man jo ha da... Men ja, liggestilling og mye sprell i magen gjør ikke ting enklere. Sliter også veldig med bekkenløsning, så kan - uten den ekstra dyna under hodeenden - telle fem puter her og der... Så når man må skifte stilling fordi bekkenet verker, eller tulla i magen sparker alt for hardt i ribbena, tar det litt tid ja:) hehe Og da er det godt å vite at man ikke sliter med dette helt alene! Kan for dere andre som ikke får sove anbefale en tråd på 2. trimester om fedre som stressende har måttet pakke sykehusbagen. Jeg lo høyt i går kveld!! Tror jeg skal lese den en gang til nå Natta jenter!!
Mai_jente Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 Mitt råd er FRUTIN, fåes kjøp på helsekost,koster ikke mer enn 50 kr og virker med en gang,den skal kun taes når du har behov for det:D Håper du får no effekt,vi er jo så forskjellige alle sammen.... men det er vel verdt å prøve;)
lillegutt-kommer3juni:-) Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 Hei igjen Trutte:-) I natt var det så gale at jeg liksågodt gikk rundt uten å sove i det hele tatt! Så i kveld har jeg lagt meg tidlig i håp om å få rettet opp igjen med litt søvn. Det kan hende det er av mangel på søvn jeg blir helt fjollete her, men jeg har ledd så jeg har fått skikkelig mageverk:-) :-) Leste nemlig den linken du annbefalte om fedre som pakker bagen:-) Att det går ann!! Takk skal du ha,- herlig å få le litt. Kanskje vannet går av det....Det gjorde det sist gang jeg var gravid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå