Joikaboll@ Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Er i uke 38 nå. Var hos JM i dag som mistenker seteleie, etter at hun har hvert sikker på at hodet har ligget ned siden uke 28. Hun kjente og klemte på magen og tippet at babyen er rundt 4 kg nå. Hun ringte føden med en gang for å få meg til UL, men kunne ikke få UL i kveld fordi det "rette" ulapparatet var opptatt, så har time i morgen tidlig. Hun fikk litt hastverk da jeg er 5.gangsfødene og alt har gått 2 uker "over" tida i forhold til de andre 4 fødslene. Men, om det viser seg at han ligger med rompa ned og veier rundt 4 kg, får jeg keisersnitt da, eller i det minste tilbud? Har hatt en setefødsel tidligere, men hun veide bare 2,4 kg, så det gikk greit. Fant den gang ut at jeg har et "romslig" bekken, men likevel. Argh.... for en natt dette skal bli
NoDoubt Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Tror du kan velge selv om du vil føde vaginalt eller ha KS. Lykke til i morgen:-) Keep us updated!
*ale* Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Huffda Joika!!! Har ikke noe svar men en stooor klem og masse ønsker om lykke til!!!!!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Det er ikke sikkert du får tilbud om keisersnitt allikevel nei... Det kommer helt an på hvilket sykehus og hvilken lege du treffer på! Emilie lå i seteleie flere ganger, men snudde seg i "rett" tid heldigvis! Jordmora trodde Emilie lå med rompa ned en gang og sendte meg sporenstreks til UL, men det viste seg at hun hadde tatt feil! Så det kan jo hende at han ligger rett vei allikevel da! Satser på det! Men hvis du får beskjed om at han ligger fast i sete, så må du inn til samtale med lege og da bestemmes det hva som skjer! Men det kan godt hende du må gå fram til termin fordi ja!
Patetica fåkksi Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Får man ikke alltid tilbud om KS hvis det er seteleie da?
Joikaboll@ Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Håper selvfølgelig han ligger rett vei ) Blir spennende å høre i morra, hva dem finner ut. Om det stemmer at han veier 4 kg nå eller om han ligger i sete, tror jeg at jeg skal "grine" meg til snitt. Jeg sleit så sinnsykt med å presse ut nr 4 pga bekkenlåsning, pressa på i 1 time og 20 minutter ,og ut kom en tass på 2,9 kg. Det lengste jeg har gått gravid er til knapt uke 37, så nå er det "overtid". Jaja, jeg får bare smøre meg med tålmodighet til i morgen. Skal oppdatere ja ;o)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Får krysse fingrene for at det liggen en liten tass der inne RETT vei da! hehe...... Hadde vektestimering den dagen jeg ble satt igang jeg og da fikk jeg beskjed om at det var ikke en LIIIIIITEN unge det her nei..... Såg for meg 4.5 kg med en gang da jeg ettersom hun var estimert til 3.9 til termin og jeg gikk 11 dager over! Men ut så kom lille Emilie på 3470 gram! Så vi får krysse fingrene for at de har tatt litt feil på estimeringa da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå