Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Når bør man ta hensyn til andre i damegarderoben når det gjelder alder på gutter. Når er de for gamle å bli med inn i damegarderoba?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 jeg mener max 5 år. jenta mi gikk i damegardroben alene når hun var med pappan sin i den alderen. er det vanskelig å finne ut av dører og dusj, bare spør de som jobber der om hjelp
Duracella Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Dette har jeg tenkt på også, forestiller meg at det er mange "skumle" menn i badeanlegg.... Har ikke lyst til å sende en altfor liten gutt alene i garderoben. Heldigvis er han så liten enda.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Fem år??? Da lurer jeg virkelig på hvor flink din femåring er! Min snart femåring ville verken klart å funnet riktig skap, låst opp eller kledd på seg. Jeg tror rett og slett ikke man kan se kun på alder, men også på modenhet. Noen barn er rett og slett ikke istand til å ta vare på seg selv så tidlig. Er overbevist om at min jente ville tatt en rask dusj, for så å gå tilbake til svømmehallen for å bade mer alene. - Og det er jo ikke akkurat ønskelig. Tror nok kanskje jeg ville sagt maks sju. Husker selv at jeg var med pappa i herregarderoben da jeg var sju (men husker også at det var litt flaut...). Håper virkelig min jente er litt mer til å stole på og litt flinkere til å ordne seg selv når hun blir sju... - Og det er jo ikke bare, bare å spørre de som jobber der om hjelp, da må man jo enten ut i svømmehallen igjen eller ut til resepsjonen. Ingen av stedene ville jeg trives med at min femåring var alene...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Her vi bor er det faktisk alder på det, når man har begynt på skolen så får man ikke gå inn i dame garderoben. Er logisk egentlig, tenk at du er ei jente så ser du plutselig en gutt fra klassen din i samme garderobe. Men det er mange 6 åringer som ikke klarer seg sjøl nei, min sønn er en del vimsete når det gjelder dette og må altid ha med seg noe.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes max 7 år selv Har ingen gutter enda, Men vet jo selv hvordan jeg var da jeg var 7-8 år. Da var jeg "sjenert" å vise meg naken ovenfor andre gutter. Så da blir det veldig feil at en på 7 år og oppover er med i damegarderoba. Men 5 åringer synes jeg er alt for liten å gå alene da. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 skolealder helt klart. husker at svigerinna mi hadde med seg sønnen sin i damegarderoben, selv om min samboer som da er onkel var i herre garderoben, han hadde begynnt på skolen å syntes dette var kjempe flaut. gjorde alt for å gjemme seg stakkar. og tenk hvis en av jentene i klassen hadde kommet inn sammen med sin mamma da? ikke nok med det, men gutten var her hos oss en gang i den alderen, så hadde vi vært i fjøset, og skulle dusje etterpå. min kjære dusjet først og jeg var inne på badet. tenkte ikke på at jeg kledde av meg å sto undertøyet forann gutten, som ble megaflau å plutselig nektet å dusje.... ikke så rart når tissemannen sto rett opp.. hehe.. slike ting kan jo forekomme.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 5år...og da ener jeg ikke at barna skal sendes alene i herregarderoben. en da må man finne andre løsninger, de fleste barn har vel en far som kan følge dem? Hvis ikke så kan bestefar, en onkel, mors kjæreste eller venn kansje stille opp. Sånn ordna jeg det i hvertfall til sønnen min var stor nok til å gå i gareroben selv. Man kan jo tenke seg til hvor flaut det er å treffe feks ei klassevenninne eller lignende i garderoben? Eller hvor flaut det oppleves for jenta. Jeg blir direkte sur jeg når mødre drar med guttunger i skolealder i dame garderoben... Spesiellt hvis jeg har med meg kusina mi på snart 9 år som blir fryktelig flau hvis det er gutter der..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Men hav med damene som faktisk skifter i damegarderoben?? Jeg ville ikke hatt en 7 år gammel gutt i garderoben når jeg skiftet. Da hadde jeg bedt moren hans om å finne en annen løsning, for det hadde vært uaktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå