Sharlis Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Ufff... Dette er min 3dje graviditet og null levendes barn. Jeg har gådd gravid nesten sammenhengendes i 1 år og 4 mnd.. 9mnd med oppkast og sjenerelt veldig dårlig.. Etter oppkast å alt det der ,så kom halsbrannen,bekkenløsning,ryggplager delux,carpall tunell osv.. Nå er jeg så utrolig lei at jeg spyr..har NULL tålmodighet igjen,og får ikke puste i den stranda hval kroppen min. I tillegg så blir jeg bare mer og mer nervevrak og angsfylt des lengre jeg kommer i graviditeten..er så redd for at hun skal dø ifra meg... Jeg vil være ferdig med graviditeten..jeg vil ikke ha det vondt lengre:( Jeg skulle ønske det fantes noe som kunne få meg til å sove helt til den store dagen kommer uten at det skulle gådd utover barnet. Blææh..
Lunis Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Det der kunne jeg ha skrevet selv - her er det min 2dre graviditet og ingen levende barn. Gått gravid hittil (med unntak av 3 mnd) nesten sammenhengende i 1 år og 6 måneder. Og ganske dårlig i dette svangerskapet. Har åtte uker igjen til termin - og kaster opp fremdeles. Bekkenløsning og halsbrann lever i beste velgående hos meg også.. Har bare klart å sove 2-6 timer i DØGNET de siste syv månedene... og henger nesten ikke sammen. Og så var det redselen da, for at det denne gangen skal gå samme vei som sist, at vi skal stå igjen med enda tommere armer.. og to små engler.. Går inn for koma herfra og i mål jeg også =O) Hadde vært veldig godt.. Vi får holde ut sammen - set SKAL gå bra for begge denne gangen her. Du har jo kommet lang forbi tidspunktene i graviditetene hvor du mistet dine to små. Og det er jo veldig godt? Kanskje litt beroligende? Jeg har enda to- tre uker igjen dit.. Synes det er veldig skummelt å skulle ha tassen min i magen i flere uker etter det.. han er jo forsåvidt levedyktig nå.. Men tenk om morkaken (som var problemet her) plutselig svikter igjen? Men så kan vi jo snu på det. Heldigvis ble vi raskt gravid igjen. Det var ingen selvfølge for meg i allefall. Og ser at det er mange i vår situasjon som må slite mye lenger for å komme dit vi er.. Forhåpentligvis er vi snart i mål... Men jeg forstår virkelig ikke dem som har levende barn og frivillig blir gravid få måneder etter de har født. Så kjappe svangerskap etter hverandre tar virkelig på kroppen fysisk sett - også når man ser bort fra den psykiske ekstrabelastningen vi to har.. Her blir det i allefall pause en god stund uansett om dette går bra eller ei... Stor styrkeklem til deg, Sharlis
Sharlis Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Lunis: Ja,uff..da har vi det rimelig likt ja..Jeg vet ikke engang hva søvn betyr lengre jeg..hehe..Er oppe 2 ganger i timen,enten halsbrann,oppkast,vondt i bekken og rygg eller tisse..så tar det jo en stund før jeg sovner igjen på grunn av isjas nerven(legg kramper/kribblinger i leggene). Og når kroppen min endelig roer seg ned og gir meg en sjangse til å kunne sove..så er det på tide å stå opp.:S Det er godt og komme forbi tidspunktene i de andre graviditetene, og godt og vite at det ikke er noe ryggmargsbrokk eller noe annet galt denne gangen. Kan tenke meg at du har det utrolig trasig for tiden,med tanke på merkedagene dine. Jeg greide ikke å fokusere eller noe når det nermet seg 24+5 uker ..og den 24-25 uken gikk så UTROLIG tregt,det føltes ut som det gikk flere mnd forbi. Det var ganske beroligendes der og da når jeg omsider kom over 24+5 uker,men det gikk ganske fort over ..for da kom angsten for at lisja skulle pluttselig dø(siden det var krybbedød i våres tilfelle med første jenta våres.) Men jeg håper inderlig at du får god oppfølging angående å sjekke morkaka ofte? Selv om vi blir rask gravide igjen,så har vi jo ikke enda fått beholde en levendes beibi..så da er vi egentlig like langt som de som ikke blir sjapt gravide,bare at vi har en engel ekstra om du skjønner. Men skal egentlig ikke klage,vi har no barna våres levendes i magen nå,så får vi prøve å nyte de sparkene de gir fra seg,selv om det er vanskelig med alle plagene. Jeg vet i vert fall at etter denne graviditeten så skal jeg ha tusen år med pause før jeg i det hele tatt tenker på ny graviditet. Det er en berg og dalbane,og utrolig slitsomt psykisk dette. Kjenner det er flere ganger jeg har lyst til å sette meg ned og grine,men har en sperre for å grine når folk er i nerheten. Kjenner også veldig på angsten og panikken som sniker seg på hver dag..,så må ta meg sammens skikkelig og prøve å tenke positivt eller få tankene en annen plass. Men det går bra denne gangen her for oss begge,dermed BASTA.. De har ikke noe valg barna her.hehe..de MÅ bare komme levendes ut,så mammaene og pappaene kan kose med de,se de le,se øynene deres som ser på oss,høre de babble,høre på skrikene, og nusse de hele tiden. Men en ting: Jeg skal snakke med jordmor og lege angående om å sette meg igang 2 uker før tiden,på grunn av psyken min. Om det er et alternativ for deg,så anbefaler jeg deg og gjøre det også. De er som regel ganske imøtekommendes når vi har den fortiden vi har. Stor styrkeklem til deg og:)
1976 kreps Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Hei føler virkelig med dere begge,jeg har ikke opplevd det selv men har to barn fra før,ei på 4og ei på 1.Venter mitt neste barn om 6 uker,Det var ikke planlagt med den siste,og jeg var ikke akkurat forbredt på et nytt svangerskap, så fort etter det andre siden jeg sliter med bekkenløsning,halsbrann,veldig stor mage,blir veldig inmobil, og så å ta meg av en 1 åring,som er veldig aktiv:) Jeg også er veldig sliten,men jeg er kjempe takknemlig for de to friske gullklumpene jeg har.Det er bare det at jeg føler at jeg har gått gravid konstant i 4 år. Håper det går bra denne gangen for dere.:)Lykke til
Sharlis Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 1976 kreps: Uff..skjønner deg utrolig godt.. Jeg tror ikke jeg hadde greid og ta meg av to småttiser i tillegg til alle plagene jeg har nå.. Så all ære til deg:) 6 uker ja..selv om det ikke er lenge i den ikke-gravide verden,så er det forbanna lenge i gravides verden,spesielt for oss med så mange plager. Angående halsbrannen..har du prøvd Gaviscon i flytendes form? Det funker som bare det for meg:)
1976 kreps Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Det er bra det finnes barnehager og bestemødre,ellers hadde jeg blitt gal:) Jeg bruker noen tyggetabletter med mintsmak og de hjelper,hadde jeg bare husket på å ta de med meg når jeg skal noen steder:) lenge leve ammetåka,ikke at jeg ammer nå men,er glemsk som bare det.
Sharlis Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2008 1976 kreps: Hehehe:) Ja..jeg glemmer ikke gaviscon flaska mi noen plass jeg nei,den er min sjelevenn så lenge jeg har denne halsbrannen:)
TOEB*Har født* Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 heia! jeg må si at jeg føler med dere. jeg har selv gått gravid over et år nå. mitt andre svangerskap og ingen baby... men jeg har nå en levende liten gutte baby i magen min og koser meg over hvert spark og dult jeg får. Har hatt et vanskelig svangerskap da jeg har hatt masse kvalme og andre småplager. Hadde og prematurrier i uke 23 slik at jeg ble innlagt og var sengeliggende i 4 uker. Jeg er nå hjemme igjen men må være i ro pga at jeg har kun 2cm med lukket livmorhals igjen. Men vet dere.. jeg synes det er alt verdet! Vi skal jo få et lite mirakel. Selv har jeg nesten 10 uker igjen (om han ikke kommer før terminen da.. ) Kroppen må gjøre det den må for at den lille skal få det den trenger for å vokse og bli stor! Min lege sa at det var bra jeg var kvalm for det betyr at jeg har nok hormoner:) Men min kvalme gikk over i uke 17, kjenner litt innimellom. For meg hjelper det med å sette opp små mål. Det første målet var å komme lenger enn første gang, andre var uke 24, deretter uke 32 (bare 9dager igjen:) ) og så blir det jo fødsel etter det. Jeg har stor tro på at dette vil gå bra denne gang. Jeg tror nok det vil gå bra for dere og! Ta en dag om gangen så går det nok bra skal dere se! Ønsker dere lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå