Gå til innhold

treeenger hjelp, noen som strikker her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har stikket en del, men nå skal jeg for første gang strikke noe hvor armene strikkes samtidig, og da har jeg et spørsmål.

det står, strikk til arbeide måler 47 cm, så legges det opp nye m til erme i siden på hver 2.p (dvs på slutten av hver pinne mot utsiden)slik : 3, 3 ganger,4m 2 ganger, 6m 1gang og 10 m 1 gang.. joda det er greit det, men det jeg ikke skjønner, da blir det jo ikke mellom rom mellom siden og armen? skal jeg legge opp de maskene med samme tråd? jeg skal jo fortsette og stikke forstykket samtidig?? er jeg helt på vill spor nå? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du øker ut litt og litt til ermene, slik at de blir smalere nederst en øverst - akkurat som "vanlige" ermer. Bare at her strikkes alt sammen som en "T" i stedet for å sy på ermene etterpå.

Legg bare opp maskene med den samme tråden som du strikker med på slutten av hver pinne. Lag "vridde kast" på pinnen - vet ikke hva det heter sånn egentlig... Finnes sikkert flere måter å gjøre det på også, men når det er så få masker av ganger går det helt greit å bare lage vridde løkker/kast.

Vet ikke om dette var forståelig...?

Skrevet

joda, skjønner hva du mener med vrikast, og skjønner konseptet med og øke, men det jeg ikke skjønner er at vist jeg øker dette på samme pinnen, med samme tråd, så blir jo hele armen sittende fast på bolen? altså på denne måten så øker jeg jo utover på det jeg har stikket!!??

Skrevet

Ja, men er det ikke det som er poenget da?

Skrevet

jeg trur jeg har skjønt det nå, trur bare det var jeg som tenkte helt feil, jeg så nemlig for meg at de første maskene var nederst på ermen, og di siste var der arm åpningen var, altså at hele armen kom til og sitte fast(fra hånd til skulder)

hehe, men hele poenget er vela t det jeg øker der, er selve arm åpningen?

Skrevet

Ja, ermet blir strikket på langs i stedet for på tvers som det vanligvis gjør. Så du begynner økningen under armen og når du er ferdig med økningene så er enden på omgangen ved ermeåpningen nede ved hånden.

Og da skjønner jeg hvorfor du spurte som du gjorde også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...