enik<3M06&L08<3 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 jeg har stikket en del, men nå skal jeg for første gang strikke noe hvor armene strikkes samtidig, og da har jeg et spørsmål. det står, strikk til arbeide måler 47 cm, så legges det opp nye m til erme i siden på hver 2.p (dvs på slutten av hver pinne mot utsiden)slik : 3, 3 ganger,4m 2 ganger, 6m 1gang og 10 m 1 gang.. joda det er greit det, men det jeg ikke skjønner, da blir det jo ikke mellom rom mellom siden og armen? skal jeg legge opp de maskene med samme tråd? jeg skal jo fortsette og stikke forstykket samtidig?? er jeg helt på vill spor nå? hehe
M*A*S*H* Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skjønner ikke helt hvordan dette ser ut eller hva de mener... Har aldri laget ermer på den måten tror jeg? Strikkes forside og bakside hver for seg? Hmmmm
enik<3M06&L08<3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 ja, forside og bakstykke hver for seg ja!! skjønner ikke dette jeg, altså jeg skjønner jo det som står, men jeg skjønner ikke at det skal legges opp samtidig, for da blir jo ermene fast i bolen da!!!(det er snakk om en kjørepose til baby)
M*A*S*H* Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg klarer ikke helt se for meg åssen det skal bli, nei. Noen ganger syns jeg strikkeoppskriftene er helt ubegripelige, og da har jeg fått god hjelp av damene i butikken der jeg kjøper garn. Men du skulle sikkert hatt svar nå i kveld, sorry jeg skjønner like lite:-/
Lillebror Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 http://forum.hobbyboden.com/forumdisplay.php?f=15 der kan du registrere deg og få hjelp med det du trenger!!!! det er et hoby forum!!!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 ja, skulle hatt svar nå.. mamma kunne sikkert forklart det, men hun tar ikke tlf, så regner med at hun sover:( men tusen takk for at du gadd og prøve da!!
leela Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Nei, det blir ikke noe mellomrom-ermene vil sitte fast på for/bakstykket, så slipper man sy etterpå. Har gjort det flere ganger, det blir fint. Bare følg oppskriften, du, du har forstått den riktig: legg opp med samme tråd og strikk videre.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2008 leela jammen.... da vil jo hele armen sitte fast oppover da? ehhh, å nei, nå trur jeg at jeg skjønner.. de maskene jeg øker der er kun armhulen? så nå strikker jeg ikke armen fra arm åpning til åpning, men på langs?? riktig??
Myra Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Trur også det er blir riktig, maskene du legger opp er hele armen på langs. Har gjort dette en gang før. Det er litt merkelig å strikke armene slik. Men du skal sikkert sy sammen under og over ermene etterpå og evt. ta opp masker til å strikke vrangband til slutt. Har du lest gjennom hele oppskriften, kanskje du blir klokere da. Er det ikke bilde av dressen i oppskriften da?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2008 jeg har fått det til:) var bare og gjøre som det sto. var bare jeg som tenkte helt feil, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå