Gå til innhold

Trehjulinger, tips??


huldretussa+

Anbefalte innlegg

Eg har lyst å ha ein trehjuling denne gongen, hadde ein gammal simovogn forje gongen, den var upraktisk å trille og er uansett for slitt til å bruke igjen.

 

Eg har vore og sett på vognane dei har i barneutstyrsbutikkane i nærheten. Men då eg vil ha ein sportsvogn del som kan væra vendt begge veger (med/mot kjøreretninga) vil ha augekontakt den første tida. Pga eldste mann må eg også ha søskenbrett også.

 

Pga det overnevnte står det no mellom Teutonia spirit eller bugaboo cameleon. Har kikka på nettet og likar omtala av Hartan skater, men då må eg reise i over 5 timer for å komme til næraste forhandlar..

 

er det nokon med erfaringar?? Tips? Vil vera heilt sikker då vognane kjem opp i 8000kr!! Skrekkelig dyrt synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Bugaboo.. Synes det er et utrolig pluss at sportvognen kan vendes mot meg, og at den er ganske høy, slik at barnet sitter nært deg, hvis du forstår :) Utrolig lett å bære, stoor hardbag og går du lei fargen kan du bare kjøpe nye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore og sett på den vogna i butikken, han såg veldig grei ut, men det skremte meg at han fekk så dårlig kritikk i Foreldre og barn i fjor. Den blei diska frå testen pga at dei små forhjula røyk trur eg..

 

Men den er utrulig praktisk då, og så fantastisk lett og liten når ein legg den saman!

 

Klarer ikkje å bestemme meg eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg teutonia s3 til datteren min og skal bruke den igjen til nestemann. Kjempefornøyd. Hjulene er robuste og kan brukes i all slags terreng -grusete veier, asfalt, skogsveier, snø og slaps var den også helt grei på. Så vognen gikk over all forventning hos meg. Her har man også mulighet for å ha barnet sittende begge veier - noe som var viktig for meg, samt at du kan kjøpe adapter til den slik at du kan feste på bilsete (Men da kan du kun bruke Britax sitt sete )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor lenge har du kunne bruke vogna til jenta di? Eg har også ei jente frå før, ho er veldig lang for alderen, reknar med at neste også blir lang. Er sportsvogna romslig og egna for lange barn? Eg vil også ha mulighet til å sette sportsdelen både med/mot kjøreretninga. Synest det er viktig med blikkontakten i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er akkurat 12 mnd. Akkurat nå har hun i alle fall et hav med plass! Ser andre som bruker den til unger opp til 3 år, så den er kjent for å ha god plass. Også noe jeg falt for med valg av vogn. Husker jeg vurderte Quinny, og fikk høre at den var veldig smal, slik at dersom du fikk en litt stor unge, så satt den ikke så godt i den etter hvert...Min jente er bare 75 cm foreløpig og rekker så vidt fram til der man har beina, så hun har nok god tid på seg til å bruke den. Men som sagt så skal jeg også bruke den til min neste baby og vi har også anskaffet søskenvogn...Synes også det er en fordel at vogna kan snus begge veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er 2 år og 92 cm lang, ho blir kanskje litt i lengste laget. Ho kan jo sjølvsagt gå, men eg er glad i lange turer og det er ikkje så kjekt for henne å måtte gå heile vegen enda. Hadde tenkt å kjøpe søskenbrett, men kan jo tenkast at eg bør vurdere ei tvillingvogn i tillegg. Huff det blir jo skrekkelig dyrt då! Dei skulle ha over 8000kr for Teutoninia S3 her, synest det er litt i overkant men vil jo ha ei god vogn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Anbefaler deg å se på Easywalker SKY. Den er utrolig god å trille. Vi har en fra før, men skal også ha en til nestemann. Vi får 2 tette.

Vognen er lett og veldig enkel å legge sammen. Tar også liten plass.

Vi sammenlignet med TFK og OTh. Men vi fant ut at Easywalker absolutt var best. Den har full liggestilling, testet på sikkerhet, god stor bag. Kult design og en utrolig stabil vogn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så vidt på den vogna, men synest å hugse at ungen berre kan sitte i kjøreretninga, eg personlig synest det er viktig med augekontakt med ungen den første tida. Ellers ein fin vogn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teutonia Spirit koster 6500 kr på lilleprinsen.no og 5997 kr i Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...