Gå til innhold

Hva gjør deres barn mens dem spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på tvn?Leker etc?Jeg pleier alltid synge sanger hun liker for å dra bort oppmerksomheten ved matinga for da kan det hende hun noen ganger ikke vill ha mere,men synger jeg,hun ser i blad etc så spiser hun videre å sånn må man da holde på for hvert måltid feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun gjør ingenting spesielt, hun spiser heldigvis godt. Vi spiser sammen, og vi spiser det samme. Hun får spise med fingrene og grise masse, det er nok moro. Så kaster hun mat på gulvet når hun er mett, det er nok enda mer moro ;-)

Skrevet

Han kaster mat på gulvet, heller ut vannet i alle glassene, klatrer opp på bordet, skraper gaffelen mot tallerken, stikker hendene sine i alle andres mat, hylskriker hvis jeg foreslår at han skal spise eller hvis jeg prøver å hjelpe han, prøver å få tak i pepperbøssen for å kunne krydre bordet litt, og spytter ut maten og sier æsj.

Skrevet

Han spiser maten sin, han verner om maten sin hehe. Vi spiser sammen , så det er ikke noe mer underholdning enn at vi prater og tuller. Når han er mett går maten rett i gulvet her også.

Skrevet

Vi spiser også sammen, men litt uti måltidet blir han lei. Han får tegne, da spiser han litt, tegner litt, spiser litt osv.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde latt han tegne og leke mens han spiste, da blir det en vane. Hva med å avlede han når han blir utålmodig med å feks: Si høyt mmmm den skiven var god når du spiser og spør om hans var like god. Slike avledningsmanøvre. Eller så kan det jo hende han er mett. Da hadde jeg tatt vekk maten og gitt han tegnesaker.

Skrevet

er det ikke best å bare spise når man spiser?

det gjør vi.

lager en kosestund rundt bordet for hele familien.

Skrevet

Hender ho en sjelden gang får se på tv samtidig, men middag f.eks. spiser vi alltid sammen og da er det ingen tv.

Ho spiser stort sett veldig fint, prøver til tide å ta tak i fatet til meg eller pappan for å se om ho kan smake vår mat, kunne jo hende vi hadde noe som smakte bedre. (vi spiser jo det samme da.) Og når ho ikke er spesielt sulten lengre så begyner ho å skal tømme ut av sitt fat og over på bordet så da tar jeg vekk fatet hennes.

Ho får ikke lov å ha leker ved bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...