Gå til innhold

Noen som bruker p-plaster her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slutta på p-pillen pga av mye migrene. Etter jeg slutta er alt mye bedre! Hodepineanfallene er borte, jeg er mye bedre humør, og plutselig har kvisene forsvunnet!!!!

Har IKKE lyst å gå mer på pillen, er grusomt skeptisk.. men hva med p-plaster? Vil jeg få tilbake migrenen siden det inneholder hormoner, eller kan jeg slippe? Lett å huske på å bytte plasteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter* Skal til legen i morra, så greit om noen har erfaringer å dele:)

Skrevet

ville ikke brukt det. Du får i deg en mye større dose hormoner siden det går rett i blodet og ikke innom magen først som med pillene. Brukte plastra i noen mnd, og var missfornøyd på alle måter.

Skrevet

Da ville jeg satset på spiral av noe slag..

Evt ladycomp.. er dyr men har jo den evig lenge :)

Skrevet

jeg brukte det en god stund før jul for to år siden..jeg var egentlig fornøyd...fungerer som et vanlig plaster liksom...

men samboer syns ikke de var så bra for jeg ble visst mer grinete osv...

skal jo bare bytte plaster en gang i uka..så sett d opp på kalenderen eller varsling på mobilen ;)

Skrevet

eg gikk på p-plaster. slik kom Nora:p

men vet ikke om eg gjorde alt rett. mener eg gjorde det. men hvem vet.. (ikke meg) men det er mye større doser med hormoner i den. ville nok ikke gått på den vis du får hodepine av p-piller.. plasteret satt aldri skikkelig fast. det flyttet alltid på seg etter 1 natt med søvn. så går du rundt med sånn "lim" som plasteret henger fast i. og får svarte merket.. var noe herk. var lett å huske å skifte. hadde en kalender på badet.

hva med spiral?

ops, ble litt langt.. men dette er vertfall min oppfatning av p-plaster.

Skrevet

Tålte det ikke. Blødde så mye at selv legen begynte å flakke med blikket og si "øh.....ikke helt normalt, nei"

Ikke den reaksjonen man ønsker fra legen, hehe

Skrevet

ja og mensen kom i hytt og pine.. hadde aldri kontroll på når den kom.. slitende i lengden..

Skrevet

Jeg brukte det både før jeg ble gravid og etter jeg fødte og er superfornøyd da jeg ikke kunne bruke noe annet..

Skrevet

Jeg begynte å bruke p-ring fordi jeg fikk migrene av p-piller og hadde et migreneanfall på de 2årene jeg brukte det, mot nesten en gang i mnd før. Nå bruker jeg hormonspiral og har ikke migrene nå heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...