Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Føler "alle" andre som gir mme har barn som sover hele natta. Mini er 5 mnd og våkner fortsatt om natta for mat. Legger seg syv-halv åtte, og våkner mellom 3 og 5 for mat som regel. Har prøvd å trappe ned på mengden om natta, men da sover han bare kjempedårlig etterpå. Får som regel 4 måltider med 150 ml på dagen, har begynt med litt grøt på kvelden. Noen gode råd?
silje-Thea 010108;) Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 snuppa er 4 mnd og 19 dager i dag.. spiser en gang om natta og får bare mme hun også... legger seg syv halv åtte å våkner ett for å spise og så til seks syv...
Ladybug~N&E Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 kanskje du legger han for tidlig?? prøve en time senere? sover han for mye om dagen? kanskje han ikke er mett nok?? du kan jo prøve å tilby mer enn 150ml mme kanskje? (min fikk 160ml frem til han var 4 mnd. prøvde å tilby 200 og det gikk rett ned. etter det spiste han 4måltider a 200ml. ved 5mnd spiste han 2grøtmåltid og 2med mme. full posjon grøt og 80ml mme til frokost og kvelds. han har sovet hele tiden fra 20 -08- (ikke i dag da.. han er våken enda!!!grrr) ellers så er det mange barn som krever nattmåltid lenge... nevøen min er 7,5mnd og våkner fremdeles for mat på natta..
Løvinna79 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg gir bare MME og synes han våkner oftere og oftere på natta... Han drikker 190 ml før han sovner klokka 19 og i natt spiste han 190 ml kl. 2315, 145ml kl. 0215, 145ml kl. 06 før han sov til 0730. Spiste 100 ml til frokost kl. 0930. Han har tydeligvis snudd døgnet når det gjelder mat for han er ikke spesielt sulten på dagen og det er jo kanskje ikke så rart når han spiser så mye på natta... Har liksom blitt en ond sirkel der han må ta igjen dagens tapte om natta. Har begynt både med grønnsaksmos og grøt på dagen, men ingen spesiell bedring... Var hos HS i går og hun syntes jeg bare skulle gi en flaske i 23-24 tiden og så ikke noe mer mat før han står opp så vi får oss nok noen krevende netter fremover. Prøver alltid med smukken noen ganger først, men han er tydelig sulten og vil ikke roe seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå