Gå til innhold

...som ild i varmt hvetebrød...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sa ei venninne av meg en gang:-) Har dere noen artige vrier eller blandinger på kjente ordtak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"med hode tynnt under vann"

"med kleggen i postkassa2

Skrevet

Jeg har en svigerinne som har mange personlige vrier på både fremmedord og ordtak (og hun er alltid like brennsikker på at hun har rett og alle andre tar feil):

- du skal ikke greie alle under en kam

- heller ti fugler i hånden enn to på taket

- når det regner på presten så regner det på menigheten.

Skrevet

Hehe.... i 6. klasse hadde vi en norsk tentamen hvor vi skulle skrive fortsettelsen på ordtak. Det stod da .......har også ører. Jeg husket at det var noe med kjeler eller kasseroller, men kom ikke på ordet. Skrev derfor små kasseroller har også ører. Hahaha....fikk faktisk et halvt poeng på det.

Hadde dagen før prøven fått mensen for første gang, til mitt forsvar. ;o)

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

"den er som er medpå leken får tåle stReken".. haha.. sendte inn til språkrådet og jada, jeg hadde rett, det er steken ;-D

Skrevet

mange gode her! :-D

Skrevet

Pokersveis!

Skrevet

"Å mele sin syke mor"

"Skjegget fullt av postkasser"

"Han hadde ikke mye høy i hatten"

Broren min og jeg hadde det litt gøy med å lage nye vrier på ordtak, for så å se om folk la merke til at vi sa feil.. hehe..:o) Overraskende få som oppdaget det, faktisk:-)

Skrevet

Kanskje de merket det men ikke sa noe`? ;)

Kan ikke komme på noen selv, men det kommer nok... VET at jeg har ledd mye av slike feil...

Skrevet

Sitter der med skjegget fullt av postkasser.

Skrevet

Har ei venninne som sier de merkeligste ting, og tror hun sier det rett, men kommer ikke på noe akkurat nå i farten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...