Gå til innhold

Bruker dere shampo og balsam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er kjøpt i daglivare eller i frisørsalong?

Og hvilken type og er dere fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker kun grønnsåpe og zalo her!! sjampo og balsam er jo helsesskadelig.

Skrevet

Herbal Essences, nydelig fruktshampoo/balsam som dufter herlig friskt (den oransje m/sitrus).

Skrevet

Herbal Essenses

Veldig fornøyd

Skrevet

sunsilk shampo og balsam

Skrevet

Jeg er frisør og har sett skadene av dagligvareprodukter... Så selv bruker jeg Redken og Tigi nå.. Varierer med Kerastase,KMS..

Skrevet

Bruker mest Loreal sin profesional som er kjøpt hos frisør eller over nettet. Men sper på med litt billigshampo også noen dager, blir dyrt i lengden synes jeg. Liker absolutt best frisørshampo, har krøller og tørt hår som trives best med frisørprodukter. (eller kanskje det er psykisk?)

Skrevet

Vil du fortelle litt om hvilke skader?

Jeg bruker litt både og. Men mest frisør shampo og balsam, MEN føler at noen frisør produkter ikke funker på mitt hår og at daglivare produktene gjør håret mykere.

HI

Skrevet

her går det mest i Milo, og tøymykner i Milo etterpå..

Skrevet

Ok,skal prøve så godt jeg kan.. Ikke så lett når jeg må skrive! ;)

Dagligvareprodukter er laget av vann,såpe,parfyme og masse kunstige silikoner. Parfymen og den sterke såpen tørker ut hår og hodebunnen, mens disse kunstige silikonene legger seg som et belegg utenpå hårstråene og nedi hodebunnen. Når man farger et hår som det bare er brukt dagligvareprodukter på,vil fargen skli ut ganske fort. Dette fordi silikonbelegget har blitt så tykt at fargen ikke kommer inn i hårstrået før den begynner å "virke". Belegget er lett å se dersom man har et barberblad e.l og tar et hårstrå og skraper lett på det. Da vil du se et hvitt belegg på de som bruker dagligvare. Dette belegget legger seg også nedi hodebunnen,som hindrer den i å "puste". Noe som igjen kan i lengden resultere i blast og dødt hår (derfor mange føler de må bytte shampo). I verste fall,håravfall. Det er enda mer kjemi bak dette også men dette er lett forklart da.

Skrevet

Neutral Shampo som er kjøpt på apoteket. Den er uten parfyme, som passer meg veldig bra siden eg er allergisk for ein del shampo som selges i butikken.

Skrevet

Bruker Herbal Essensces akkurat nå, den blå med kokosnøtt, både sjampo og balsam.

De "skadene" frisørene snakker om kan umulig være store, da håret mitt er både sunt og pent, og jeg har aldri brukt frisørprodukter annet enn når jeg er hos frisøren. Er ganske sikker på at de sier det bare for å tjene penger på de rådyre produktene de selger! (Og så finnes det sikkert en og annen frisør som har vært liiitt for lenge i yrket, og faktisk tror på det selv..)

Skrevet

Jeg bruker BC Bonacure Repair Rescue shampo, balsam og hårkur som er kjøpt hos frisør. Eller egentlig bestilt på lookfantastic, hehe...

Veldig fornøyd:-)

Skrevet

Har faktisk sett dette med egne øyne.. Men ok,jeg kan forklare kjemien også...

Alle produkter som selges til hår,er bygd opp av molekyler. Alt har da en molekylvekt- og størrelse. Jo mindre molekylvekt,jo lengre inn i håret går produktet. Altså,jo lavere tall jo bedre..

Alle produkter som selges i frisørsalonger har ikke lov til å ha en molekylvekt høyere enn 2500. De fleste ligger mellom 150 og 2500.

Av de produktene som selges i dagligvare (da også vita,h&m osv osv) har ingen produkter en molekylvekt under 40000... Da sier det seg selv at det legger seg bare ytterst i hårskaftet. Herbal essences er faktisk en av "verstingene". Hadde en kunde som hadde brukt dette produktet i flere år,og det lukter jo meeeget sterkt av disse. Og etter en blekeprosess og en fargeprosess så luktet det fortsatt herbal!! Det sier litt om hvor sterkt parfymert det er... Jeg jobber ikke i noe firma akkurat nå,så jeg har jo ikke noen grunn til å lyve..

Skrevet

stemmer dette...

Herbal essences har faktisk glassbiter i som sliter på håret...

Skrevet

her må jeg henge meg på det Labambie skriver. er også frisør og tro meg vi merker stor forskjell på håret til kundene om dem bruker butikk produkter eller frisør produkter. tro det eller ei men det stemmer. og det med at vi frisørene bare vil tjene penger er bullshit for vi får ikke provisjon av produkter vi selger.. kun for behandlinger( iallefall der jeg jobba).

Skrevet

Frisørshampo, har en svigermor som driver salong som forsyner meg med produkt, klipp og farging-deiligt! =)

Skrevet

Frisør!

Dagligvare er ikke bra for mitt hår ihvertfall.

Liker Kerastase, Redken og Bumble & Bumble

Skrevet

Kjøper produktene hos frisøren.. Bruker Joico k-pack serien.. Den er kjempegod:)

Skrevet

Kjøper i dagligvarebutikken,fant fort ut at det var bortkasta penger å kjøpe på frisørsalongen.. Samma driten der,bare 4 ganger dyrere.

Bytter merke hver gang jeg kjøper nytt.

Skrevet

bruker matrix sleek look. eneste som funker for å klare å "knyte" opp håret. har langt og hysteriskt tykt hår.

kjenner stor forskjell fra "remaprodukter", synes ikke håret blir rent da. kan vaske håret litt sjeldnere med frisørsalong produkter, og trenger litt mindre shampoo også da.

eneste remaproduktet som fungerer sånn høvelig er loreal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...