Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Hunden min har stukket av før og jeg vet derfor 100% sikkert hvordan jeg fikk den tilbake og jeg vet 100% sikkert hvem jeg fikk beskjed om og kontakte...Men så ser jeg mange sier at nei.. Politiet kontakter man da ikke.. jeg fikk beskjed av viking om at jeg helst SKAL kontakte politiet.. Er det veldig forskjell fra hvor i landet man bor eller er det sånn at noen av dere som svarer kanskje aldri egentlig ikke har gått mellom det før og antar at politiet ikke har noe med det og gjøre??? Ikke for og henge ut noen.., men blir jo maange forskjellige svar på et spm.. Kan jo være at flere er riktige utifra hvor i landet kanskje!?!?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Første som slo meg var å ringe politiet ihvertfall, tenkte aldri på at falcken hadde med slike saker å gjøre. Vi bor i ullensaker.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 her kontaker man politet og dyrelegene, + at jeg kjenner de fleste med hund i nærområdet så jeg kontaker de og. Men man skal egentlig kontakte politi og vet, for som regel er det første stopp for hunden om den er blitt fanget, eller om det er kommet inn klage, og de har utstyr til og sjekke evt.chip
3 nydelige jenter <3 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Når hunden til mamma og pappa ble borte mens vi passet den var det politiet vi ringte. De hadde allerede hunden.. Aaaaaldri hørt om at viking o.l tar seg av det. Trodde nesten det var et spøk med en gang jeg leste det Men ja, det er sikkert forskjellig praksis. Dette var 2 mil sør for Oslo..
Zerotondo Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Jeg svarte på nevnte tråd. Jeg er selv politi, og refererte derfor til hvordan dette gjøres i det distriktet jeg jobber. Vet at det er forskjeller rundt om i landet,- men er rimelig sikker på at det aldri er feil å kontakte politiet. Uansett vil de kunne gi svar på hvor du evnt skal henvende deg.. Men som sagt,- i mitt distrikt er det riktige å kontakte oss slik at vi kan loggføre opplysninger om hunden, og så videreformidler vi kontakt med Viking.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Akkurat det som skjedde når hunden min forsvant.. Ringte først politiet og la igjen opplysninger.. ringte så viking og la igjen opplysninger.. Viking hadde da etter noen timer fått tlf fra politiet om at hunden var tatt inn til en familie i den og den adr. Vi kjørte da opp og hentet den.. Og siden vi hadde vært føre var betalte vi ikke viking noe som helst.. =)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Vi ringte politiet og viking hentet hunden, sambo er å henter den nå, koster 1450kr å få den ut.
Northernlights Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Oi,det var dyrt...men vi har fått beskjed om at hvis vår hund stikker av igjen, koster det oss 250 dollar... Beste man kan gjøre er å investere i en hundegård.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 For nok ikke satt opp hundegård her er borettslag dette. Så plenen er felles, men jeg får be eldstemann vente med å lukke opp døra neste gang til jeg har fått hunden inn på soverommet i mens. Vet dere om det hjelper å kastrere han også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå