Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skal til legen snart og starte på igjen med prevansjon etter fødselen, ammer ikke, så kan ta det jeg vil.. men er ikke sikker på hva. Har gått på p-piller siden jeg var 15 år ,først trionetta, så yasmin etter første fødselen. Men har litt bivirkninger av disse, så vet ikke om jeg skal velge et annet merke av p-piller eller noe annet! Så hva anbefaler du?
Mulle :) Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg går på p-piller. microgynon tror jeg de het
Knøttefrøken Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 jeg går på cerazette, men skal sette inn spiral i juni, fødte i desember så jeg måtte gå på pilla i mellomtiden, noe som ikke er så smart for jeg glemmer å ta de hele tiden...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Her er det kondom eller tar det som det kommer ;P Har egentlig lyst på en til så er ikke sååå farlig om det kommer en til, men så er jeg jo uenig med meg selv annen vær dag da så da blir det kondom, hehe..Hadde også bivirkninger av Trionetta :S Kvalm og sikkelige magesmerter :-/
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Brukte p-plaster, eneste aber er at de blir så fort stygge om sommeren synes jeg, litt sånn "skitne" i kanten. Men veldig fornøyd utover det. (jeg hadde det på magen ved bukselinningen da, så det fikk litt slitasje, bedre på skulder etc)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde p-stav men anbefaler det IKKE! Blødde veldig mye og hadde problemer med å få den ut. Har hørt om mange som har hatt negative erfaringer med denne. Og vet også om leger som kvir seg for å sette den inn fordi det nettopp kan være vanskelig å få den ut igjen. Kommer til å bruke spiral neste gang jeg får behov for prev.
solastråler Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Jeg går ikke på noe siden jeg blir sur og lei meg av p-piller. Litt riski når jeg sier jeg er ferdig og få barn. Så her gjelder det å være forsiktig! jeg liker ikke å putte i meg hormoner.
fox`y Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 kobberspiral:) billig prev middel og slipper hormoner:)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Fullamming, hehe....ikke verdens sikreste prevansjonsmiddel, men vi er åpne for nr to så.... Men spøk til side; anbefaler også Microgynon p-piller. Har også brukt Synfase og Diane + minipillen Conludag (eller noe sånt), men likte Microgynon godt. Merket ingenting jeg..;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Anbefaler alt annet enn kondom hvertfall:( som vi må bruke.
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Jeg går på p-piller, Microgynon heter de! Jeg er kjempefornøyd med det! Ingen bivirkninger eller noe! -Men det er på meg da!! :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Akkurat no bruke vi kondomer... Men har brukt p-piller, plaster og stav tidligere... Staven var eg mest fornøyd med, da eg hadde omtrent aldri mensen , men mistet sexlysten av den... P-piller eller plaster klarte eg ikkje bruke pga migrene... Så når eg har fått barn nr. 2 sier sambo at han vil kutte strenger, men han får egentlig ikke lov av meg... Så vi får se ka vi ende på da...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Hormonspiral. Hatt den i 7 mnd omtrent, men skal bestille time for å ta den ut. Tenker på å kanskje bytte til Microgyn p-piller i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå