Trønderpia Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 I kveld kunne jeg se littegrann rødt blod i trusa, og ble veldig bekymret. Er nå 13 uker på vei, og var på ul for 5 dager siden, og da så alt fint ut. Hva kan dette være?? Bør jeg være bekymret, og evt. ringe legen for ny ul i morgen...? Har strevd i mange år for dette, og har nå akkurat så vidt begynt å tro på dette, og gledet meg. Vil ikke at det skal skje noe galt igjen!!! HJELP!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 jeg hadde og pitte litt blod i trusa i ca uke 12-13. Nå er jeg i uke 16 og lt er vel:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Hei. uff dette skaper bekymringer hos deg. Prøv å legg deg å slapp av, kommer det mer hos deg eller har det stoppet? Ring legen i morgen kun for praten om ikke annet, spør å få svar. Kan hende du får en ny UL så du får roet deg. Masse lykke til og skal krysse fingrene for deg=)
Trønderpia Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Takk så mye! Nei, tror ikke det har kommet noe mer foreløbig. Får prøve å ringe legen i morgen å høre..
tvilling mamma 77 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 kan godt hende det bare er et blod kar som er sprukket, d er ikke farlig.. så lenge blødningen stopper å du ikke har smerter tror jeg alt går helt strålende.. skjedde d samme hos meg første svangerskapet, mer enn en gang.. alt gikk kjempe fint, å mine tvillinger er9mnd nå.. lykke til...
Ifzat Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Opplevde det samme i uka som var (16 uker på vei), men jordmor beroliga meg og sa at det har veldig lett for å briste blodkar inni der nå. Spesielt etter sex. Så lytta hun og fant hjerteslag, og siden da har jeg ikke tenkt mer på det. Kanskje du burde dra til helsestasjonen du også?
mama73 m/tre søte små Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Hei Jeg har hatt mange småblødninger under hele svangerskapet så langt jeg (er 23+2), og kjenner til bekymringene, men nå begynner jeg jo å bli "vant" til det, selv om det aldri er noe hyggelig.. Hadde også en spontanabort i uke 8 sist, så da blir man ekstra bekymret. Men husk at når du har kommet til 2.trimester og har sett at alt er fint på ultralyd er det ytterst sjelden å spontanabortere! Man får mye ekstra blod i kroppen når man er gravid, og slimhinnene er ofte skjørere enn tidligere. Jeg hadde 5 perioder med småblødninger i 1.trimester, siste i uke 11. Var inne til ultralyd og alt var fint med den lille. Gynekologen sa at jeg mest sannsynlig kom til å blø mer senere i svangerskapet pga skjøre slimhinner.., uten at det er farlig! Så hadde jeg en laaang periode uten blødninger, for så å finne brunt blod riktig nok, i truseinnlegget i forrige uke. Jeg fikk jo hetta, selv om gynekologen hadde fortalt meg på forhånd at dette kom til å skje. Ringte føden, og jordmor der fortalte meg at så lenge jeg ikke blødde like mye som en menstruasjon og jeg ikke hadde smerter så var det ingenting å bekymre seg for. Jeg kjente jo spark også, så visste jo at det var liv der inne, men man blir jo så bekymret allikevel... Jordmoren klarte i hvert fall å berolige meg, og etter to dager ga blødningene seg heldigvis:-) Det er nok mer vanlig med blødninger i svangerskapet enn det vi hører om, så en gyllen regel er nok som jeg nevnte over: SÅ lenge du ikke blør like mye som en vanlig menstruasjon og har sterke smerter så er nok alt i skjønneste orden!:-) Men for å trygge seg selv, er det sikkert lurt å ta kontakt med lege/jordmor i forbindelse med blødninger. Lykke til, alt er sikkert fin-fint:-)
Trønderpia Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2008 Tusen takk for dine erfaringer! Det kom i hvertfall ikke noe mer i går, så håper og krysser fingrene for at alt er ok der inne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå