Mamma til tre søte små Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Apropos øvelsen , skjønner godt at Sivilforsvaret er en dårlig løsning. Satt og sjekket og fant ut at jeg faktisk har jobbehelg (jobber hver 3.helg i helsesektoren) Og da har vi jo ikke barnevakt til ungene, stiller saken seg noe annerledes da? Jeg har vel ikke noe plikt til å bytte arbeidshelg fordi at han skal på øvelse? Skal han ta med ungene på øvelsen da? For vi kan ikke få foreldrene til å reise for å passe ungene. Frustrert frue
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Tror de må la ham slippe da ja. De begynt eå gjøre seg vrang med min mann, så han skal ta med seg mini og møte opp på øvelsedagen ;-)
mammamus Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er overført til heimevernet, og mannen min jobber off shore, så det er ikke så enkelt å finne barnevakt til våre to små når jeg er på rep, men sånn er det bare dessverre. Går jo selvsagt an å sende en søknad med en god begrunnelse for fritak, men lite sannsynlig at de tar det til etterrettning. Sånn er det bare. Dessverre. Jeg ba heller ikke om overflytting til HV.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 jeg skal spørre mannen etterpå. Husk at det er de ulike områdesjefene som godkjenner eller avslår en søknad. Jeg kjenner min kjipe mann såpass godt at jeg er helt sikker på at han sier det ikke er en god nok grunn for fritakelse.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Men hva skal de gjøre da? Skal mannen ta med ungene? Eller stiller militære opp med barnevakter? Vedder mye på at de ikke ha lov til å la små barn være uten tilsyn av voksne en hel dag bare fordi pappaen må leke krig i skogen...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Dere gjør dere litt dumme.... det er ikke heimvernet sitt ansvar å skaffe barnevakt. De fleste foreldre sliter faktisk litt den uken øvelsen er. Ikke alle rekker å hente + levere ungen i bhg samme dag. Så da regner jeg med at det er god nok grunn også?
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ja så klart det! Jeg mener at så lenge de rekruttere folk som overhode ikke vil være med så bør de for fa** tåle at ikke alle kan komme løpende hver gang det passer dem å kalle noen inn på en øvelse. Hele opplegget er noe stort barnslig dritt i mine øyne når det er slik at de tvinger folk til å komme ellers blir de truet med straff. Om jeg kan gjøre meg vanskelig her kan du være mer enn 100% sikekr på at jeg er det, og likeså min mann som fortsatt koker av sinne over å bli ufrivillig overflyttet.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Da har jeg spurt mannen og det er ikke grunn for å ikke delta i øvelsen... og dette er hjemlet i norsk lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå