KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Var på HS idag. Vi var totalt forberedt på at han hadde gått ned MASSE i den nesten 2 ukers perioden han var syk med virusinfeksjon (diarè og oppkast) så jo, og kjentes sånn ut!! Så beholdt han jo ikke på noe som helst... Nå er han frisk på 4 dagen, å vell... Vi fikk oss ett sjokk når vi så vekta!! Han har tydeligvis tatt igjen masse på disse 4 dagene.. Han veide mindre enn han ville gjort hvis han ikke hadde vært syk, but still...Men han har vokst syykt mye i lengden!! 4 cm på 2 mnd!! Han har aldri vokst så mange cm i lengden på 2mnd før!:-) Han var 8050g og 63cm lang på 6 mnd kontrollen. Går opp 1 kg i mnd, så hvis han ikke hadde vært syk, ville han vært 10kg på 8mnd kontrollen vi var på idag, men han var 9679g... HS er litt bekymret, siden han fyker ut av skjemaet... Han er nå utenfor...wææ.. Altså, de kallte gutten vår for godt overvektig idag. Har alltid visst at han er god og rund, men den stakk litt... hehe... Skal på kontroll om 1 mnd igjen, for å få litt tettere kontroll.. Så fikk en forsiktig komentar på at vi kaanskje burde kutte ned litt på MME og IKKE presse i han mer enn nødvendig:-P Uff, får håpe vi får det til, så vekta roer seg litt ned... Puh.. Flere med overvektige babyer...? Han blir 8 mnd den 23.mai. (7mnd.korrigert)
Turbo 01 og Sleepy 07's mamma Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Litt annen situasjon her siden jeg fullammer, men jeg fikk ingen kommentar fra HS da jeg var på 6mnd kontroll og gutten min var 68 cm og 10500gr... Vekt både iforhold til lengde og alder er for lengst gått utenfor det skraverte feltet til HS.
hamsterpia Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har motsatt "problem" jeg da. Mini vokser enormt på lengden, men legger lite på seg. Fra han var 7 til han var 8 mndr, vokste han 4 cm og la på seg 200 gram... Men gutten spiser godt, er VELDIG aktiv, blid og fornøyd, så jeg stresser ikke med det. De vokser i rykk og napp på denne tiden, og plutselig begynner din å dra seg i lengden, og da jevner det seg ut.
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Ta det ikke så tungt, det er bare tall. Hvis gutten er frisk og rask og utvikler seg samt vokser i lengden (ikke bare legger på seg) så tror jeg ikke det er noe problem. HS må jo påpeke det som er utenfor skjemaet og følge det opp, det er deres jobb. Jeg kjenner ei som har et barn som var mye større enn din, men det har jevnet seg ut. Barnet er over 1 år nå og er fortsatt rund i kinna som man sier, men helt normal og fin! Noen barn er spinkle og noen er lubne!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Trur det har mye med at du fullammer og gjøre ja.. Er mer bekymringsfullt hvis det er MME visstnok.. Så er han jo 5 uker prematur.. 2200g og 45 cm ved fødsel..
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Det er jo ikke lenge til han beveger seg mye mer og da endrer hele situasjonen seg. Så jeg ville ikke bekymret meg noe særlig.
mai mammaen til to Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 skikkelig god og rund han da.. men syns ikke 4 cm på 2 mnd var så mye da. snuppa her gikk opp fra 49 - 57 cm fra fødsel til 6 ukerskontrollen....
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg kjenner en liten 6 måneders som veier godt over 9 kilo. De har aldri fått kommentarer!
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Første mann hos meg var god og rund...Han veide ved 6 mnd 9920 og ved 8 mnd 11390. Helsesøster sa aldri at det var bekymringsfullt.Jeg ammet og ga mme. Han lå utenfor skjemaet helt fram til en god stund etter han hadde begynt å gå og strekkt seg...nå er han 3 år og er helt normal i vekt og lengde. Syns folk bryr seg for mye om vekt.Han er så liten enda så ville ikke tenkt noe på det. Å kutte ned på mat eller slanke barna sine syns jeg er tull..gi han det han vil ha du:)
Armendi Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 dattera mi er 63 lang og veier over 8 kilo, blir 6 mnd, 4 juni... God og rund er hun, lille nydligheten min
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 min baby e også overvektig. men de på hs sa at me ikke skulle stress med det. han va 9,9kg og 70 cmlang på 5 mnd kontrollen. ska på 6mndkontroll neste uke så då blir det artig å se kor mye han veie nå. men en som vi er på sang med han veier 14 kg og er 9 mnd. men han er lang da husker ikke hvor lang han er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå