lcheeta Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Hei Jeg er førstegangsfødende og er nå 17+1 på vei. Har fått veldig kraftig hodepine som ikke slipper taket og føler meg ganske kvalm igjen. Kastet opp hver dag i 15 uker. I tillegg føler jeg meg ganske så trøtt igjen. Er det bare meg som har dette eller er det andre der ute som også har det?
Girlygirl83 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Er omtrent like langt som deg, og sliter også med kraftig hodepine. Jeg tror jeg drikker for lite... Klarer ikke drikke så mye for da spyr jeg. Skal ikke være greit. Jeg er også forferdelig trøtt. Kan sove i 12 timer, og likevel svi på øynene når jeg våkner for jeg er så trøtt. Tror noen bare er i ræva form i svangerskapet jeg!
frøet76 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Har det sånn som deg. Er i midten av uke 16. Fikk voldsom hodepine i går, og var faktisk sengeliggende-orket ingenting. Slet litt med hodepine og lett kvalme i begynnelsen, men har vært nesten fri det i noen uker, ihvertfall hodepinen. Er mye lettere i dag heldigvis, nevnte det for jordmor i dag og hun sa bare: Drikk mye! Syns ikke jeg drikker så lite, jeg, men..får drikke litt mer da. For tidlig for svangerskapsforgiftning jaffal. Urin og og blodtrykk var her helt fint, så da er det vel intet mer å gjøre. Håper det gir seg for deg også. Ellers er jo stress ikke bra mht hodepine hvis du gjør det. Jeg stresser ikke, tror jeg. Ihvertfall ikke fysisk. Mulig det bare er hormoner som gir oss hodepine- det tror jeg.
nr.4 i oktober Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Har du noe trøbbel med bekkenet? Jeg har nemlig det, og min fysioterapeut mener hodepinen min kommer av at siden jeg har vondt i bekkenet, går jeg og generelt balanserer jeg kroppen min på en annen måte- mer anspent. Noe som dermed gjør at jeg stivner oppover i skuldre/nakke etc også, og dermed blir blodsirkulasjon osv opp til hodet dårligere- derav hodepine.. Egentlig veldig logisk. Prøv om du merker forskjell etter litt rygg/skuldermassasje. Enkelte steder på min rygg/skuldre kan hun trykke og da kjenner jeg det stråler opp i hodet.. Så det er der problemet ligger ihvertfall for min del.
lcheeta Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Hei og takk for svar. I natt var hodepinen så kraftig at jeg slet med å få sove, men den hgar heldigvis sluppet taket litt nå. Jeg stresser ikke, og jeg har heller ikke vondt i bekkenet. Men har blitt veldig tett i nesa og orker knapt mat. Spiser jeg litt for mye, blir jeg kvalm. Mulig jeg drikker for lite, men som en skrev i innlegget blir hun kvalm hvis hun drikker for mye. Det gjelder meg også. Jeg er nok dessverre en av de som skal ha en del plager undwer svangerskapet. Men alt blir så bra når barnet kommer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå