♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Om du er usikker så kan du vel bare sende den på rens,da må det vel være ok?
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Ja kan jo det! Men leste et sted her inne at man ikke anbefaler å bruke brukte madrasser til babyer uansett. Vet ikke hvorfor men...noen?
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Åh,sorry.. jeg tenkte på disse ammemadrassene jeg..*flau* Men vanlige madrasser bytter man ut etter hvert barn pga bakterie vekst og generelt fordi madrasser blir "slitne". Jeg kjøpte madrass til gutten min på Ikea,den har vært kjempegod,så nå skal lille vennen min også få ikea madrass =)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Mener jeg har hørt at det kan være større fare for krybbedød om man bruker en brukt madrass. Risikoen ble noe redusert om det var barn i nær familie som hadde brukt den. Jeg ville ikke tatt sjansen uansett. Jeg visste ikke om dette sist jeg var gravid. Lillevenn brukte dermed madrassen og sengen til et av søskenbarna. Denne gangen skal jeg kjøpe ny!
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Oki En liten misforståelse,ikke noe å være flau over det da Jeg har kjøpt Stokke Sleepi senga brukt og til den fulgte det med madrass. Men da burde jeg bestille en ny da, selvom den ikke er slitt/nedsunket. Har jo vasket overmadrass etc.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Det anbefales å kjøpe ny madrass til hvert barn som nevnt her, grunnet krybbedødfare. Gammel gulp osv kan ligge i madrassen og irritere. Vet jo at det er ulik praksis på dette men tar ingen sjanser selv iallefall. Et godt tips er å kjøpe skumgummimadrass på mål dersom man har ukurante mål. Dette gjorde vi til kurven fra jeg var liten og det kostet ikke store summen. Så lenge det er nytt er det ingen fare. Barn sover like godt på denne som en dyr stokkemadrass;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå