Gå til innhold

slutte i jobben ?- "tilbud" om ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått... ikke tilbud om jobb - enda... men jeg har fått telefon om å komme på et intervju til en jobb som jeg ikke har søkt på. en jobb som de ikke har lyst ut enda....

og så har jeg jobb nå idag. men ikke fast jobb, men gjennom et vikarbyrå.

Er blitt alenemor, og prøver å finne meg en plass å bo. Og det er ikke lett med den ene lille lønna jeg har.

I evt.ny jobb får jeg både fast jobb, bedre lønn og bedre arbeidsmiljø

ingenting er vel bedre enn det...

det blir også en forandring - som jeg trenger

men duuuu som jeg i tilfelle gruer meg til å si opp!!!!!! Jeg er liksom den som ordner opp på avdelingen, og nå har jeg fått så stor kjennskap til det meste, og så skal de få en ny og å lære opp han/hun midt inni prosjektet....

gir meg såå dårlig samvittighet!!! liksom jeg svikter dem.. midt inni prosjektet.....

men hvorfor skal jeg bry meg. sånn er livet, noen kommer noen går... og når jeg etter så lang tid ikke får noe fast eller noe, lønna går ikke opp dit jeg trenger den til å være pga vikarbyrå, så....

De er jo bare nødt for å forstå mine prinsipper!!??

de må jo bare takle det og finne seg en ny.. .. de må jo forstå at jeg trenger bedre jobbsituasjon / lønn!!??

de spurte om oppsigelsestiden min - som er 30 dager....

jeg bare ååååårrr - 30 dager??? slutte? om 30 dager!!?? oiiii.... "dårligsamvitttigheten falt over meg + hva skal jeg si, hva vil de si......"

årh gruer meg allerede, tror det blir verre enn å si at forholdet mitt tok slutt!!!

hihi

men jeg må jo tenke "whats in it for me".......

noen.. råd på veien!!??

og en ting til - intervjuet.....

jeg er ikke flink.. hvordan skal jeg beskrive meg... "jeg er en glad jente, godt humør, smilende, positiv... " men det er jo det samme som blir gjentatt i forskjellige ord......

hva gjør jeg på fritiden/liker å gjøre? - har jo ingen fritid!!!!! jeg er jo bare med ungene!!! driver ikke å trener, skriver bøker, rockering, danser eller noe.... jeg er jo stort sett bare hjemme - for jeg får ikke aneldning til noe annet.. er i noen jentekvelder i mnd så sant jeg klarer, og så strikker/syr jeg, men (iallefall det siste) høres jo helt kjerring ut......

noen som kan hjelpe meg mentalt inn på en intervju runde!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta jobben hvis du får den, det er ikke illojalt.

Jge vet jo ikek hva slags jobb det er, og det har lkitt å si for hvordan man takler intervjuet.

Men tenk hele tiden at det er du som intervjuer dem, eller at du er der for å finne ut om dette er en jobb du vil ha. Finn ut så mye du kan om firmaet/etaten eller hva det er, og bestem deg også for hva du vil svare på hvorfor du bør ansettes. Hva er bra med deg i forhold til jobben, og hvilke svakheter har du evt (de bør nedtones).

Ellers: vær ærlig, vær deg selv, og ikke tenkt deg om alt for lenge foran hvert svar. Ha gjerne noen spørsmål klare også, så du har noe å spørre dem om.

Lykke til.

Skrevet

det er kontor jobb

HI

Skrevet

Forslag - gå på intervju - du har ikke brent noen broer selv om du gjør det. Vent deretter til du evt får et tilbud - gjør du det så - hvorfor ikke å være ærlig der du er nå? Jeg mener - hvis dette er et vikariat, så kan du si at du har fatt tilbud om fast jobb. Det er jo ganske fair når du ikke har fast hos dem...?.. Hvis du egenntlig vil ha den jobben der du er nå, kan du jo spørre om de vil gi deg fast hvis du fortsetter hos dem..da kan jo de "bestemme" om de vil ha deg..da er du jo snill og i tillegg så får du "garantert" fast jobb..

Pass på å ikke si noe før du evt har fått tilbud fra de andre...

Skrevet

nei selvfølgelig vil jeg ikke si noe til den nåværende jobben om at jeg skal på intervju!!

sier bare noe til dem dersom jeg skulle få jobben, vet jo ingenting pr idag!

Skrevet

men - hva med referanser da!!!!!!??????

jeg vil jo ikke akkurat spørre sjefen min da.....

og den forrige jobben jeg hadde (før permisjon) var jo fakstisk i samme firmaet som jeg er i nå, men med en annen sjef....

men ... de jobber jo close, og hun vil jo ha meg der hun også...

(samtidig som hun forstår meg nok også....)

skal jeg spørre henne tro, som var sjef for meg for... 4 år siden...

må jo liksom det, det er jo hun som er den mest relevante, utenom han jeg har idag..... men jeg vil ikke røpe at jeg er på jakt etter nye ting liksom....

HI

Skrevet

mer svar på denne :-)

Skrevet

oik du høres ut som meg? Rart å lese det for da ser jeg "galskapen". Jeg syntes du tenker altfor mye. Gå på intervju. Ingenting dramatisk har skjedd om du gjør det. Om du skal være så "heldig" /"uheldig" å få tilbud om jobben, ja så si til din sjef at du har fått tilbud på en bedre betalt jobb som jeg vurderer å takke ja til. Sjefen kan enten si "lykke til videre" eller "hva vil du ha i lønn for å bli"??

Ta tingene som de kommer!

Når det gjelder intervju er det aller best å strebe etter å være seg selv. Noe annet blir rart. Samt at du trenger ikke fremheve dine rareste sider, som du sikker er klar over fra før.

Min mening bare. Lykke til!

Skrevet

De fleste arbeidsgivere er klar over at det kan være følsomt med referander / nåværende arbeidsplass, og det vil være helt ok om du oppgir andre referanser fordi du ikke har fortalt at du er i dialog med en annen.

Om lojalitet: Absolutt alle vet at man ikke blir værende i en dårlig betalt vikarjobb når man har tilbud om noe bedre fast. De har hele tiden vært klar over at du vil gå når det dukker opp et bedre tilbud, og er helt sikkert takknemmelige for at de har hatt deg til nå :-) Bare vær helt rolig :-)

Om intervjuet: Vær interessert! Det er den beste måten å bli likt på. Spør om miljø, om hvor mange de er der, om hva slags mål bedriften har kommende år, om bedriftens historie...

Når du blir spurt om å fortelle litt om deg selv, kan du si at du er blid og positiv, og at du er glad i å samarbeide med andre. Si at du får inspirasjon i samtale med andre, og at du synes det er viktig med et godt arbeidsmiljø. Men legg til andre egenskaper også, er sikker på at du har noen fler ;-) Er du energisk? Effektiv eller heller grundig? Hva vil du tilføre bedriften profesjonelt og sosialt?

Les / spør andre om stedet på forhånd, så du vet nøyaktig hvorfor du vil jobbe der. Fortell dem hvorfor du ønsker deg akkurat dit.

Om fritiden: En liten løgn har aldri skadet noen. Si at du tilbringer mesteparten av tiden din med barna, men skryt på deg noen aktive hobbyer. det er lett å tenke at en aktiv fritid = bedre innsats på jobb selv om det absolutt ikke alltid stemmer... Hvis du går på ski en gang i året, si at du er kjempeglad i å gå på ski. Bare overdriv litt.

Jeg har rekruttert mye i jobben min, og selv om vi krever høy utdannelse og relevant erfaring, er det faktisk ett spørsmål jeg bestandig sitter igjen med; Vil jeg og mine kolleger like å jobbe med dette mennesket? En naturlig hyggelig og interessert person vinner derfor alltid frem hos oss... Lykke til, krysser fingrene for deg.

Skrevet

Tusen takk for kveldens to siste svar også!

hjalp litt de!

har også snakket med ei veninne også. :-)

utrolig bra og viktig og riktig! det avsnittet om lojalitet.

om firmaet - internettsiden deres sier ikke så mye.... men jeg vet jo noenlunde hva de driver med....

og hvorfor har du lyst på denne jobben?

kan jeg ikke si at det gir meg veldig inspirasjon til å jobbe her, ved at jeg blir kalt inn på denne måten (har ikke søkt på, men blitt ringt opp, de har ikke lyst ut stilingen) ????

mange av grunnnene er jo at - det er fast jobb, - høyere lønn (blitt alenemor, huskjøp, lån og trenger pengene.....) er jo hovedgrunnene det... - men kan jeg si det?

hvor mye skal jeg si om det at jeg er blitt alene nå`?

en ting jeg kan si - er forandring?? at jeg trenger forandring, nye impulser og treffe nye folk.. ikke sant!!?

Skrevet

Om du sier at motivasjonen til å ta ny jobb er forandring og nye impulser bør du også få fram at du allikevel er stabil, ikke rastløs. Ikke si at du trenger pengene, heller at du syns det er et passende tidspunkt å revurdere jobb, betingelser, oppgaver og utfordringer. Ang. hjemmesituasjonen: ville kanskje ikke sagt at jeg har blitt alene, det høres ut som jeg ikke har det helt bra med det, ville heller sagt at jeg har et barn. Lov/lurt å være litt generell til tider.

I og med at det ikke er så mye info å finne, samt at de har kontaktet deg, kan du jo forberede noen gode spørsmål? Det gjør seg! Om hva de syns er viktig at den som ansettes tilfører stillingen eller firmaet, om framtidige planer eller noe annet som passer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...