Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner så mange ganger om natten, men lurer på om det er for tidlig å legge hun på sitt eget rom... hva må jeg isåfall passe på?

takk for svar.. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi la på eget rom ved 8 mnd. De anbefaler vel egentlig 1 år pga hensynet til krybbedød. Men hun våknet så lett av oss og vi fikk mye bedre netter da hun "flyttet". Sover på rommet ved siden av med åpne dører, så vi hører det meste fortsatt, da.

Skrevet

Vår flyttet ut etter 4 uker. Tror dette med økt fare for krybbedød er sterkt overdrevet. Skjønner liksom ikke helt hvordan dette kan ha seg. For oss fungerer det i hvertfall helt supert å ha på eget rom.

Som mor får man uansett superhørsel! Jeg hører fortsatt hvert minste grynt selv om jeg prøver å la vær!

Skrevet

førstemann ble lagt på eget rom da han var 3 mnd.

Nummer to har liggi på eget rom fra han kom hjem fra sykehuset. Går kjempe bra!

Hva di skal tenke på?? At du er trygg og sover godt. Barnet tror jeg sover godt uansett. D m krybbedød fikk jeg aldri no klart svar på da jeg spurte på sykehuset. Vet heller ikke hvorfor d skal være så mye bedre å sove på samme rom?!?!?

Lykke til!

Stol på deg selv! D merker barna og stoler da på deg:-)

Skrevet

Vår er 11 uker, han skal snart få eget rom:-) Tror både han og vi sover bedre da. Han våkner lett når de andre barna kommer inn.

Skrevet

Vi flyttet han over da han var 6 mnd. Han startet plutselig med å vokne et x antall ganger om natten for mat og kos, så etter samtale med hs flyttet vi han over til rommet-og det gikk helt supert! Fikk nattavvenning i samme slengen, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt det! =) Nå må vi inn med litt vann et par ganger om natten kun, så sovner han igjen. Dette var tydeligvis den beste løsningen for alle!

Skrevet

flyttet over da han var rundt 8 mnd. For en drøm! Nå forstyrres han ikke og jeg våkner heller ikke av alle smålyder heller. Skulle har gjort det mye tidligere....

Skrevet

Enig med de andre innleggerne, ingen grunn til å vente. :-) Vi flyttet Bo når han var 6 mnd og det var deilig å slippe å tenke på å vekke han eller omvendt. Jeg våknet jo bare han vred seg i senga inne på vårt rom.

Deilig å kunne lese på senga igjen :-)

Skrevet

Vi la datteren vår på eget rom da hun var ca. 2 måneder. Dette var mye bedre for oss og for tulla vår. Sønnen min på 10 måneder ligger fremdeles på rommet vårt. Men det er bare fordi vi ikke har flere sommerom, venter på å flytte inn i større hus. Men hadde vi hatt flere rom, hadde han også blitt lagt på eget rom tidlig :)

Skrevet

Ingenting er for tidlig. Hvert barn og alle foreldre er forskjellige, så gjør det som er best for deg!!

Vi la sønnen vår på eget rom fra han var 2 uker. Da hadde jeg ikke sovet mer enn en time sammenhengende fordi jeg våknet av hvert minste lille grynt han lagde. Nattesøvnen ble noe helt annet da vi la han på eget rom, og da er man selvfølgelig mye mer opplagt på dagen.

Har også hørt det med krybbedød før, men på helsestasjonen mente de at det ikke hadde noen betydning. Det at sengen står på vårt rom forhindrer liksom ingenting......

Skrevet

Det er ikke for tidlig.

Vår flyttet på eget rom da han var 7 1/2 mnd, og sov mye bedre etter det.

Dersom du er usikker på om du kommer til å høre henne når du sover kan du investere i en babycall, utover det er det vel ikke så mye å passe på.

Skrevet

vi flytta han over dah an var 6mnd og etter det, sover både han og vi myyyye bedre:)

Skrevet

Tulla vår flyttet inn på sitt rom når hun ble 6 mnd. Hun sover veldig lett så derfor er dette best for oss.

Skrevet

Vi flytta lilletulla ovar då ho var 6 mnd. Ho sov så lett og vokna berre vi snudde oss i senga, så etter at ho flytta sover vi mykje betre alle tre :)

Ho brydde seg ikkje om det nye rommet i det heile, berre ho hadde bamsen og senga si var ho nøgd. Var litt skummelt for mammaen, heilt til eg fann ut at eg hører ho omtrent like godt som før (ho har soverom vegg i vegg med oss, og opne dører mellom). Går heilt sikkert fint :)

Skrevet

hvorfor der det større sjanse for krybbedød om babyen ligger på eget rom??? ...den skjønner jeg ikke...

vi la sønnen vår på eget rom da han var 3 mnd, går kjempebra!

rommene ligger rett over hverandre, så vi hørere hver minste lyd, og han er bare 4 m unna oss. ikke noe problem i det hele tatt!

Skrevet

Sønnen vår er 3,5 mnd og vi skal prøve eget rom til helgen. Har fått flere historier om at barn og foreldre sover bedre når de har hvert sitt rom. Jeg vil ha babycall på slik at jeg kan slappe av og sove godt, så får vi se hvordan det går. Regner med at det går bra:)

Skrevet

Hos oss har mini ligget på eget rom fra første stund. Unntaket er 1. natta etter vi kom hjem fra sykehuset, og når han har vært syk.

Med neste mann, må vi se an siden vi ikke har flere soverom enda. Skal bygge ut, men vet ikke når vi får råd. Så kan hende h*n må sove sammen oss til h*n sover hele natta. slik at da eldstemann ikke våkner på natta igjen også.. =)

Skrevet

ronja er 4 mnd og sover på eget rom.. rett siden av oss og dørene er åpne til hverandre... så jeg hører henne til og med puste:o)

Skrevet

Tulla mi er nå 7,5mnd og jeg vurderer å legge henne på eget rom nå i kveld. Hun har plutselig begynt å våkne mange ganger om nettene, og jeg tror ikke det er for at hun er sulten! Er vel mest at hun våkner av oss, og vil ha kos (det vil si pupp). Det begynner å bli litt slitsomt, da det ikke blir mange timene sammenhengende søvn og hun sovner til puppen... hører mange sier det hjelper å flytte de på eget rom, så det skal jeg prøve... litt skummelt, er så vant med å ha henne rett ved siden av meg, men er vel kanc på tide :)

Skrevet

alså, skjønner ikke helt det med krybbedød. Når ungen ligger på ditt rom, så står du jo ikke ved siden av senga og sjekker hele natta da heller. Ser ikke helt forskjellen... Med dører åpne eller babycall hører man de fleste lyder uansett (skrur jeg den høyt på hører jeg til og med pusting!!!) og jeg kommer iallefall like raskt til unnsetning hvis så skulle være inn på rommet til Emma som om hun skulle ligget på rommet vårt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...