Gå til innhold

Planlagt eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at både kjente, mindre kjente og relativt ukjente kommer og spør om barnet var planlagt eller ikke når de får vite om graviditeten deres?? Jeg synes det er litt irriterende egentlig=S Vil jo ikke legge ut om alt til alle liksom! De aller nærmeste kan for såvidt spørre. Dem hadde jeg sikkert spurt selv, men de andre kan spare seg altså! Hva synes dere andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke folk har noe med det om du har planlagt å få barn eller ikke. frekke folk altså.

jeg ville svart at det er det ingen som har noe med:) litt frekt svar,men like frekt spørsmål:)

Skrevet

Synes ikke andre har noe med om det er planlagt eller ikke!

Skrevet

Det har ikke andre noe med, men mange som spør om det ja.

Skrevet

huff, jeg fikk det spm. over alt(!!) da jeg var gravid forrige gang=S Og nå er jeg gravid igjen (tatt en svak positiv test).Første var ikke planlagt, det vet alle for jeg visste ikke hva jeg skulle svare, annet å være ærlig. Denne gangen er barnet planlagt, og barna blir forholdsvis tette, så alle kommer jo til å lure på om det var planlagt eller ikke!! Vet liksom ikke hva jeg skal svare til det uten å måtte gå direkte inn på det at vi har prøvd så så lenge osv.=S Var liksom så mye lettere å svare med førstemann. hva svarer dere andre på dette spm??? (samme innlegg som på krangle)

Skrevet

Jeg synes det er greit at de nærmeste spør, men andre har ikke noe med dette. Jeg har heldigvis ikke fått så mange spørsmål om det, men tror nok jeg ville endt opp med et svar av typen "tja, hvem vet" om folk spurte for mye.

Av andre frekke spørsmål kan jeg nevne han som lurte på om jeg ikke visste når jeg hadde hatt meg da jeg svarte at "babyen kommer nok når den er klar" da han spurte om når den skulle komme (er litt lei av sånne spørsmål, kall det gjerne flisespikkeri, men den kommer vel faktisk når den er klar, om de lurer på terminen kan de spørre etter den). Det er dessverre ikke alltid hjernen min arbeider raskt nok til å komme på et glupt svar med en gang, men om noen sier noe sånt igjen kommer jeg til å si at det faktisk går an å ha seg mer enn en gang i måneden...

Jeg har i grunnen også godt over til å si at vi tror det blir en baby når noen spør om vi vet hva det blir. Folk mener nok å være hyggelige når de spør om sånt, men jeg er litt lei... Spør de om det blir gutt eller jente får de selvsagt et ordentlig svar (og det er at vi ikke vet).

Skrevet

Hehe, ja det er mye rart folk spør om altså;) Som du sier, de nærmeste kan spørre, men andre, hallo!? husker forrige graviditet, bekjente på jobben, venninner av venninner osv, alle lurte på om det var planlagt!! Synes det er lettere å svare at det ikke var planlagt, som forrige gang, men liker ikke å lyge, og nå er det jo planlagt;) Føler at det blir så mye mer "privat" da liksom;) Hvor lenge har dere prøvd osv. Ser for meg en haug med upassende spm.!! Nei, eg får gå for "tja, hvem vet?", eller noe i den duren;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen=D Godt å se at det er andre som mener det samme som meg!!

Skrevet

Enig med deg! Om det var planlagt eller ikke er vel en privatsak!!!

Skrevet

Det spørsmålet har jeg faktisk aldri fått!

Skrevet

Hvis barnet ikke var planlagt ville jeg svart "ikke direkte planlagt men veldig ønsket." Det er liksom en litt fin måte å få frem at det ikke gjør noe om det i utg.pkt. var planlagt eller ikke.

Skrevet

Jeg har fått dette spørsmålet mange ganger (kun fra bekjente og kolleger, aldri fra venner) og har svart følgende: "Når man er over 30 år, vet man hvordan unger kommer til - men man kan ikke alltid bestemme tidspunktet selv." Da blir det ikke mer ut av det :-)

Egentlig er jeg litt forfjamset over at folk stiller dette spørsmålet - kanskje fordi jeg aldri ville stilt det selv.

Skrevet

Synes jeg får det spm hele tiden jeg..

Ingen av våre er planlagt, prevensjonsunger begge to, men vi ønsker de jo ikke mindre av den grunn..

De kom bare noen år før vi hadde tenkt :-)

Skrevet

Synes ikke det er irriterende jeg, men det er kanskje fordi babyen var planlagt da;) Man føler kanskje det er mer frekkt hvis det var et "uhell"? At folk dømmer en eller noe i den duren.. Tror folk spør etter hvor lenge en har vært sammen med barnefar også. Har man vært sammen i mange år så er jo sannsynligheten for at ungen er planlagt mye større, enn hvis man har vært sammen noen mnd.-1år. Er slik jeg tenker..

Skrevet

Jeg har faktisk fått spm av fremmede folk om jeg har samme far på begge mine, og det synes jeg er frekkere, for enkelte har svart med et overraskende åh?

Fikk faktisk det spm på båten her på mandag..

Skrevet

Det høres helt fjernt ut! Herlighet, så frekke folk er.. OG veldig nysgjerring, må jeg si.

Skrevet

Jepp..

Er nesten så man har lyst og si nei du jeg veit ikke hvem som er pappaen på noen av dem jeg, har sånn 10-15 stk og velge mellom BARE for og se reaksjonen dems...

Jeg tror at jeg kansje får det spm pga jeg ikke er så veldig gammel og at folk dermed ofte tenker at man ikke er sammen og slikt..

Men er faktisk flest folk på min egen alder som spør, eldre folk blir ofte så overrasket (positivt) at vi skal ha nr 2 og er så "unge", for var jo slik det var i gammle dager :P

At man fikk barn som 18-19 åring og ikke venta til man var ferdig med skole og slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...