Lillegull2008&2010 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 jeg leste i såfall at man kunne begynne å gi litt vann fra 3 mnds alderen, men at det måtte kokes å avkjøles før man ga det.. Men igår når lillegutt bada, så grabb han tak i den dyvåte kluten nedi baljen og sugde til seg masse vann fra den som han altså drakk.. det kan da ikke være bra når vi skal drive å koke vannet de får?
Minnie Mom Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Dette tenkte jeg også på da gutten vår var liten. Prøvde å begrense at han drakk av badevannet, også fordi det er greit å lære at det ikke skal drikkes. Men når babyen er liten er det jo ganske lett å passe på at han ikke drikker av vannet..? Etterhvert når han blir større kan han uansett drikke ukokt vann, men er jo greit å prøve å unnå drikking av badevannet allikevel. Men nå skjer det sikkert ikke noen skade om babyen får i seg litt ukokt vann, det tror jeg ikke.
tittentei... Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Hehe,noe må di tåle.Er helst nyfødt og litt opp ,man må passe seg og ha det meste rent og kokt osv.Masse hver dag i store mengder er vel ikke bra,men.......
Snupi27 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 jeg tror nok ikke det er så veeeldig nøye. emilie gjorde det hun og selvom vi kokte vannet hun drakk av flaske.. jeg stoppet henne ikke da hun "drakk" av kluten det er vel når vannet kommer fra brønn at det er viktigst å koke vann
Sunniva78 har to små Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Hehe, slettes ikke noe dumt spørsmål:-) Koker vannet jeg også, men i dusjen og når vi bader får han jo i seg vann, og da varmtvann i tillegg..! Ikke minst på babysvømming... Så jeg tror ikke det er SÅ nøye. De drikker jo ikke store mengder, iallefall drikker bare min gutt littegranne av flaske. Er ikke det beste han får nei, hehe.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg fikk beskjed av HS om å ikke koke vannet, bare fylle kaldt vann på flaska og la det bli romtemperert før h*n drikker... Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner vitsen med å koke drikkevannet dems... greit nok med vann til mme o.l. som de får ganske mye av iløpet av en dag, men ikke når de bare skal ha noen smaksprøver på vann... Synes det er så mye hysteri rundt dette med koking av alt, jeg skjønner jo at melkebakterier er gufne greier - men jeg mener babyer trenger ikke trenger å bli beskyttet for absolutt ALLE bakterier...
Lillegull2008&2010 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2008 han er bare 3 mnd så det er jo lett å passe på, men akkurat da var jeg veldig konsentrert om å få bort lo mellom tærne, så hørte jeg han slurpa i seg vann fra kluten han hadde fått tak i er også enig i at ikke absolutt alle bakterier skal vaskes og kokes vekk, men etter parasitt hendelsen i fjor ble jeg litt skeptisk når han slurpa i seg badevannet igår hehe.. men det er vell ikke farlig, bare ikke kjempe sunt i store mengder ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå