revemor silkesvans Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Noen som har hatt det.må det nødvendigvis svi når man tisser.Har hatt sånn press i magen i noen dager pluss stikkinger.Men nå føles det som jeg må tisse hele tiden.men svir ikke.Skal til legen å ta en ekstra blodprøve,kan de skjekke det visst jeg tar med urin???
Silje`mor Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Opplevde ikke svie når jeg hadde uvi. Ta med urinprøve så sjekker de det fort for deg:)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 jeg hadde ikke sviing når jeg hadde det tre ganger tidligere i graviditeten. så ta med deg en urinprøve så får du skjekka opp i det lykke til
revemor silkesvans Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Takk for svar.er det vanlig å få det når man er gravid.synes det øker på med smerter(press)er det noe jeg kan ta for å dempe det.håper ikke det er farlig.
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Det er ikke kynnere du har da (i tillegg til UVI selvfølgelig)? Jeg har en gjenstridig UVI (holder på med 2. pencillin-kur på rad nå). Det svir ikke, men jeg flyr på do hele tida. Jordmor sa at man kunne få kynnere av infeksjonen. Det er ikke farlig, men hvis de blir regelmessige og kraftige (likner på rier) skal du kontakte jordmor e.l. Det kan oppleves som et press nedover. Kombinert med UVI er jo ikke det direkte behagelig. Nå vil ikke jeg karakterisere mine kynnere som smerter da, så det er ikke sikkert vi har det samme...
cheerio Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Hei! Jeg har urinveisinfeksjon nå... Ikke vondt, men luktet plutselig gammelmannspiss når jeg hadde vært på do, og var på do enda oftere enn jeg var fra før, trodde knapt det var mulig jeg... Så jeg ringte legevakta fredag kveld, 16. mai, og spurte om jeg kunne vente med å dra til legen til mandag, men det fikk jeg ikke lov til når jeg var gravid, nei! Så nå knasker jeg antibiotika. Men jeg fikk komme veldig fort inn, da, så det virker som om de prioriterer gravide med mulig urinveisinfeksjon ganske høyt, selv om kvelden 16. mai:-) Ta med en urinprøve og gå til legen. Det beste er om du tar morgenurinprøve i morgen tidlig, for da har bakteriene vokst hele natta og det er lettere å få utslag på prøven. Ikke vent lenger enn til i morgen med å gå til legen, få deg en hastetime, eller gå evt til legevakta i kveld, om du har vondt og det ikke er altfor altfor langt. Du kan jo ringe legevakta og høre. Det er mye lettere å få urinveisinfeksjon når man er gravid enn ellers. Man trenger ikke merke det så mye heller. Men det skal alltid behandles. Dessverre er sannsynligheten for at infeksjonen stiger opp til nyrebekkenet mye større når man er gravid enn ellers, og da blir man visstnok skikkelig dårlig. Da kan det visstnok gå ut over fosteret også. Så man får en mer langvarig kur enn man ville fått ellers (mellom syv og ti dager). Lykke til! Og god bedring:-)
jente08 og gutt12 Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Et tips til oss alle: Fint om man er nøye med hygienen når man skal ta urinprøven om morgenen, da slipper man å få med hudflora i prøven slik at den blir forurenset:) hilsen helsearbeider som arbeider med urinprøver;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå