Gå til innhold

Noen babyer her som ikke liker potet/grønnsaksmos?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min baby brekker seg og spyr når jeg gir ham dette. Han spiser kanskje to skjeer, så kommer det opp med masse grimaser attåt. Stakkars liten, æsj, så vondt.....

Har bare prøvd en uke, like vondt hver gang!

Vil dette forandre seg kanskje, er det bare å prøve og prøve så vender han seg til smaken, eller er han ikke moden for slik mat ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lager du selv eller gir du fra det glasset?

 

vi prøvde å gi fra glass men det falt ikke i smak,så jeg lagte det selv,moste en gulerot og det gikk ned

neste dag hadde jeg potet og gulerot, kjempe godt.vi begynte sist uke med fast føde vi da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset liker ikke junior nestle sin grønnsaksmos. Hipp sine med gulrot og den med brokkoli går ned mye bedre. Har også prøvd grønnsaker med kalkun og det gikk ned på høykant! Har ikke prøvd hjemmelagd enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ga potet for første gang i går, ga henne bare et par skjeer, men det virket ikke som at det smakte så godt! hun lagde noen voldsomme grimaser!

litt uvell i magen senere, men ikke mageknip, heldigvis.

blanda potet med mm og sviskepure (den fra småfolk, som er mye bedre og søtere enn nestle sin)

 

men vi kommer til å fortsette!! men hadde hun brekt seg/spydd, ville jeg prøvd å blande i noe annet i tilegg, litt gulrot/sviskepure eller lign, så smaken blir litt anderledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er ikke begeistret for Nestle sine glass . Har prøvd flere.

Hipp sitt med gulrot liker hun godt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortsetter å eksprementere med grsaker, sara haater potet, er heller ikke så begeistra for potet-gulrot, i dag prøvde jeg å blande i jordskokk i blandinga..det kom ikke like mange rare grimaser som til vanlig, men hun ville ikke ha så mye..

..skal kjøpe en hokkaido på helios og gi henne det! (hokkaido=gresskar) smaker søtt! tenkt å prøve søtpotet også.. skal avlegge rapport når jeg har servert det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hun ville ikke ha noe særlig potet da jeg prøvde på søndag og mandag, hun skar masse grimaser og syntes nok det smakte rart og ukjent, derfor fikk hun ikke noe i går. I dag ville hun ha flere skjeer, så kanskje det var ok med en dag uten. Jeg blandet med litt mer mm i dag og da, så den ikke var så fast. Andre grønnsaker står for tur når hun er komfortabel med potet, vil ikke gå for fort frem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker faller ikke i smak her heller.... Har prøvd forskjellige glass fra Hipp, men den eneste som ikke har fremkalt brekninger og stram munn er Hipp sin med potet og broccoli. Har prøvd å lage selv også, men det var i hvert fall grusom så det ut som!! Jeg har prøvd glass med grøt og grønnsaker og, men heller ikke det var noe suksess..

 

Tror bare det er å prøve med jevne mellomrom, men at det er viktig å ikke "true maten i barnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk et tips av en tobarnsmor, som hadde samme problem som oss!

helt til hun prøvde mais!!

 

i går lagde jeg min egen mos, med masse mais, bittelitt brokkoli, og litt gulrot, hadde oppi et par små blader med frisk basilikum, og et par blader med frisk rosmarin.

og en skvett mm, etter at grønnsakene var ferdigkokt.

 

og det likte hun!! turde ikke gi så mye, siden hun pleier å få litt mageknip av ny mat, og hun ble sinna når vi tok vekk maten etter noen skjeer!

skal gi henne mer i dag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille jente liker ikke mosene i glass, så her må det lages selv. Moser en potet evt. med litt gulrot og en liten dæsj smør. Det går ned på helkant :) Hun liker heller ikke Nestle sine middagsglass, så der tyr vi til Hipp sine. De er mye mer finmost og smaker mer naturlig. Hipp sine baby yoghurter er vell favoritten :) Bruker de som desserter og mellom-måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...