Santi og gjengen Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Var hos jordmor på mandag og da var symfyse målet mitt en strek under det som er "normalt". For sju uker siden (ved forrige måling) så var målet en strek over det normale. Har i alle mine svangerskap bestandig ligget over, og har ikke opplevd at det går fra å være over til under. Ble litt bekymret, og lurer på om dere andre har noen erfaring i dette? Burde jeg sjekke det opp?
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Går annenhver gang hos lege og jordmor, og de er skikkelig uenige, legen måler til over streken, jordmor til rett under. Men på slutten synker jo ofte babyen ned i bekkenet, og da kan målet flates ut og havne litt under normalen.(var forklaringen jeg fikk).
Dubros Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg opplevde det samme som deg...Jeg fikk da en time en uke etter, da de ønsker tette målinger før man eventuelt vurderer undersøkelse på sykehuset med UL. På denne målingen hadde jeg kommet opp i det normale igjen, og jordmor mente at babyen lå på en slik måte at målingen ble "feil"...Det var i mitt tilfelle ikke noe å bekymre seg for. Har i senere målinger fulgt den normale linje...
Santi og gjengen Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Syns jo det var litt rart, for før jordmor målte, sa jeg at jeg var litt usikker på om ikke magen faktisk var mindre enn det som er vanlig for meg. Så ikke på skjemaet før jeg kom hjem at det faktisk var havnet like mye under som det var over gangen før. Det var samme jordmor som målte også gangen før, så jeg regner med at hun måler på noenlunde samme måte. Er ikke mer enn 28+++ på vei, og babyen ligger på tvers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå