Piipii Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 9 mnd gammel baby. Syns det går så tregt med lillemann. Han har akkurat blitt ni mnd og dette er det han gjør: * Ruller fra rygg til mage * Åler seg framover, krabber noen ganger på alle fire * Reiser seg opp både på knærne og opp på bena. * Babler en del, høres ut som han sier pappa (bababa) * "Lyder" navnet sitt *Sitter litt selv hvis vi setter han opp. Vet at alle gjør ting i sitt eget tempo osv, men lurer bare litt hva andre babyer kan på den alderen:)
Legekjærringa Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Min er 9,5 mnd - ruller fra rygg til mage, mage til rygg. - reiser seg opp i sprinkelsenga, reiser seg opp og sitter på knærne. - sitter hvis han blir satt, men setter seg ikke opp selv (klarer bare å sette seg opp i senga selv) - babler og lager ulike lyder -høye og dype - tar tak i pekefingrene mine for å sette seg opp fra liggende stilling - åler seg fremover, kan vugge på alle 4 men ikke ordentlig krabbing - forstår navnet sitt, og ser opp i taket når jeg sier "se på lyset" - forstår klappe og gjør det, vinker og forstår det (men ikke alltid han er med og jeg må vise han) - han forstår også at det ikke er lov til å gå bort til stikkkontakten og synes det er spennende så når han hører meg si at "nei det får du ikke lov til så åler han seg raskere" mot målet og ler godt å lese at det er flere som er på min baby sitt nivå...synes alle i barselgruppa har kommet så mye lenger i utviklingen...Sånn utvikling går vel i rykk og napp. Merket stor forskjell etter at han begynte å sove gjennom natta.
Snupi27 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 * ruller fra rygg til mage * ruller fra mage til rygg * krabber * reiser seg opp etter bord osv. * babler maasse og høyt! * sier mamma * prøver så godt hun kan å si pus men det blir pss" * lyder navnet sitt * spille på slurva, klappe, vinke * vise hvor sterk/stor hun er * spise brødskive og drikke av tutekopp selv * setter seg opp selv * sier jeg "takk takk" får jeg det hun har i hånden * rister på hodet når hun skal si nei * danser
Piipii Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Ja ikke sant, er sånn jeg også føler det, hihi. Men plutselig så løper de vel etter hehe:) Sysn bare det er greit å høre litt hvordan andre barn er også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå