Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 snuppa sliter med astmaanfall når hun får luftveisinfeksjoner. Hun er kun plaget når hun har luftveisinfeksjon, ikke ellers, hun går på forebyggende medisiner. Noen med liknende erfaringer?
strekkmerketrollet Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hei du Begge jentene mine er astmabarn... har luftveisinfeksjoner nesten hele tiden Eldste tar Flutide og Airomir (men skal inn på sykehuset å teste ny medisin snart) Yngste tar Flutide, Ventoline og Singulair Hva tar jenta di da?
alvis Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Storebror her i huset er snart 3 år. Han fikk også astmaanfall ved forkjølelser da han var baby. Fikk Ventoline og Flutide. Etter han blev ca 2 år blev han mye bedre. Han blir fortsatt ofte forkjølet og får feber men blir ikke tett på samme måte. Han har ikke hatt astmaanfall siden han var 19 mnd og har ikke brukt medisiner siden han var 20 mind.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Hvordan merket dere at barna deres hadde astma? og hvor tidlig? Jeg har astma selv (og mange andre i familien), og jeg er litt bekymra for at han skal få det... eneste jeg har merket på han, er at han hoster mye (tørrhoste) - noe han har gjort siden fødselen, men vet ikke om dette er normalt... Han er 2,5mnd nå
alvis Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Iflg legen vår så får astam barn ofte forkjølelse og luftveisinfeksjoner. De kan få astma anfall ved forkjølelse. I tilegg hoster de mye , ofte om natten fast de ikke er forkjølet og ikke hoster på dagen, og ved anstrengelse. Gutten min har aldri hostet mye om natten og har heller ikke påvist astma men måtte alltså gå på astmamed likevel da han var liten.
tittentei... Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Min mann har sterk astma og allergi.Tenker også på min sønn på 7mnd.Han er mye forkjølet,slimete.Fikk en kur for luftveiinfeksjon.Legen til min mann sa det kunne være mine barn også kunne få pga min mann!!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Hei mommy 06+07! Snuppa vår er 13 mnd, det hele begynte da hun var 8 mnd, da hadde hun RS viruset.... blæ.... Hun blir behandlet med flutide , forebyggende og ventoline ved behov, men er ikke alltid det fungerer, da må vi på sykehuset eller legevakten, kommer ann på hvor dårlig hun er. Hva tenker du om barnehage? Vi har plass, men regner med at vi søker permisjon til neste vår.... Leonore86: Astmaanfallet til datteren vår arter seg slik at hun blir veldig tungpustet, og bruker hjelpemusklene ikke noe spesielt mye hoste.
strekkmerketrollet Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Eldste mi går i barnehage... går fint det egentlig. De ansatte går kurs o.l så de er godt opplærte + at de har som regel god erfaring. Men nå er ikke barne mine så plaget med sterke anfall. Vesla har barnehageplass fra høsten av, og må det pga at jeg må ut i jobb igjen... hun har vert mye syk, så jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Nå skal det sies at vi bor i et kjempe gammelt hus fra 1800 tallet med jord kjeller o.l... Så vi har fått beskjed med de forskjellinge legene om at jentene raskt kan bli bedre når vi flytter.. Holder på å bygge hus som er ferdig om 2 uker (HURRA!!!) Har balansert ventilasjon i nye huset som norges astma og allergi forbund anbefaler =) Jeg forstår kjempe godt at du kanskje vegrer deg for bhg viss hun får så mye harde anfall... tror jeg hadde valgt å la vere viss jeg hadde muligheten for det. Jeg kommer til å sende vesla i bhg, mest fordi jeg ikke har annet valg nå, og jeg hååååper at det går bra. gjør det ikke det så får vi finne på noe annet =)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Vi har heldigvis fleksible jobber både jeg og sambo, så vi klarer å ha henne hjemme uten å gå ned i stillingsprosenter, jeg jobber 80% (turnus, endelig en fordel;))og han 100%. Vi har egentlig bestemt oss for å ha henne hjemme til neste vår, vil bare høre hva legene sier. Skal til astmaspesialist, blir spennende å se om de finner ut noe mer.... har ikke de helt store forhåpningene Ja, det går helt sikkert bra også, jeg krysser fingrene for dere. og lykke til i nytt hus;)
strekkmerketrollet Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 takk for det du =) Vi må trøste oss med at de har stor sjangse for å vokse av seg astmaen, siden de er så små enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå