*3barns mamma* Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 heisann. hvordan er soverutinene deres i løpet av dagen? merker jeg må få litt mer kontroll og rutine på tullemor. med elstemann hadde jeg faste rutiner og det var veldig greit. nå merker jeg at nr 2 sover når hun er trøtt og det er ikke så nøye men hun har beg å tulle på kveldene så jeg må få litt mer kontroll over hvor mye hun sover osv... hvor mange hviler har de og hvor lenge? hvor mange timer skal de ha løpet av dagen? håper noen kan svare meg:)
Piipii Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hei lilemann her har akkurat fylt ni mnd, og sånn ser dagen vår ut. Våkner ca 7. Sover kl 9.30/10.00, da ca 1,5 - 2 timer Sover igjen ca 14.30, da ca 1-1,5 time Legger seg for for natten kl 18.30-19.00 Våkner for smokk noen ganger i løpet av natten. Nå den siste uken har han vært så trøtt og grinette, så han har blitt lagt kl 9 og sovet til ca 11.|12w Så er han trøtt igjen kl 13.30 og da har han sov ca til kl 15. han har vært veldig sutrette hele ettermiddagen, så nå lurer jeg på om jeg skal få til en liten lur kl 16.30 og ikke lengere enn maks 30 min og heller legge han kl 20
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Mini her er vell 9 og en halv mnd ca . Han holder på å endrer litt på søve rutinene. Men står opp ca 7 Sover ca 9 - 12 Sover ca 45 min på ettermiddagen 14.30 - 15.00 - tiden Sovner ca 21. - 07 Men nå er det vanskelig å få han til å sovne 9 , og av og til vil han ikke ha ettermiddagsluren. ;) Så da legges han ca 11 - 14. og har bare en lur den dagen.
Piipii Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg bare lurte på en ting @ugust:) Hvor langt tid tar det før han blir trøtt etter at han har våknet, og klarer dere å holde han oppe fra 16-21? Syns det er så rart at mini her blir trøtt igjen etter to timer, skal jeg holde han oppe i tre timer sutrer han etter to timer liksom:(
lemontree Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 De siste par månedene har vært ganske slitsomme hos oss. Vesla (10mnd om en uke) sov om natta helt siden hun ble født (med litt servering etter behov), men plutselig ble alt snudd på hodet. Hun har vondt for å finne roen, især om natta, har hatt noen netter med fullt sirkus, og nå sover hun fra kl 19 til mellom 03.30 og 05.30, våkner relativt ofte og gråter og må trøstes. Om dagen sovner hun i 10 - 10.30-tiden, sover mellom 1 til 2 timer. Sover hun lite om formiddagen, tar hun en time på øret igjen i 3-4tiden. Til Prylet: jeg synes ikke det virker som det spiller så stor rolle om hun sover litt på ettermiddagen, om hun virkelig er trøtt. Jeg lar henne sove, men vekker henne i 5-tiden, for at hun skal få et par timer før hun legger seg igjen. Er sliten av å bli vekket, til tider hver time om natten. Mener jeg har prøvd alt. Hun skraper nederste vektkurve, så nå har jeg de siste ukene trappet opp maten, og kjørt på med næring og fett (sunne oljer). Det har hjulpet litt, men hun sover lett fremdeles. Den beste forklaringen på at hun, og mange andre i den alderen, har en tendens til å sove dårlig, er at de får tenner, separasjonsangst og drømmer mer samtidig. Her ser vi ut til å ville opp og gå om få dager, så det skjer så mye i livet hennes at hun er litt på styr... Så her trøstes det så mye som det trengs, men med mål om å strekke natten, og holde oss i hver våre senger så mye som mulig... (hun blir helt rødglødende spinnvill av å komme i senga vår...) Oi, dette ble langt, tydeligvis litt frusrert, ja... Nå skal jeg legge meg så jeg får noen timer før morroa begynner...)
*smula* Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Kråkebolla (9,5 mnd) står opp ca 7, sover ca 10-1130 ,sover ca1430-16, legges for natta 1930. Da er han stuptrøtt og sovner med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå