#butterfly# Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Er det noen som vet? Hvor lang tid tar det før man ser om en baby får brune eller blå øyne.. (eller en annen farge for den saks skyld:) Selv har jeg brune og mannen min har blå, lille gull har enda blå øyne og er 4 uker gammel. Hvis de blir brune eller en annen farge kan man se det på øyenfargen nå da? De er veldig blå nå da.. Er bare nysgjerrig altså, moro å se! Tusen takk om det er noen som har noen kjerring råd for hvordan man kan se eller andre tips og hypoteser:)
påtjukken Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 dattera vår har hatt blå hele veien og er snart 2 år. men har hørt dei kan endre fargen fram til dei er 2 år. her har eg brune og han blå håper neste får mine øyner:) hehe
Edelweis Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 øyenfargen på barnet er ikke helt ferdig utviklet før barnet er rundt 1 år gammelt=)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Med dattera mi tok det faktisk veldig lang tid før en kunne se det. Hun begynte med blå og etter en måned eller noe begynte den ene å forandre seg gradvis til brun. I månedsvis trodde vi at hun fikk en blå og en brun. Men til slutt ble begge brune. Tror hun var 8mnd eller noe før begge var like.
#butterfly# Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 hmmm.. det blir spennende å se : ) takk for svar
Globox Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Har en liten rar erfaring ift dette med brune/ blå øyne.. Mannen min har brune, er fra india, jeg har grønn/grå øyne. Var bombesikker på at lillegutt skulle få fars brune øyne, alle rundt oss også. Men han hadde min øyenfarge helt fram til han bikket 3 år omtrent, da la vi plutselig merke til at øyenfargen har begynt å endre seg til brunt, så nå er de grønne/ grå ytterst og brune innerst ved pupillen og det brune utvider seg gradvis enda, nå er han 3 1/2, så ikke vet vi hvilken øyenfarge han ender opp med.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Her har far brune øyne, og jeg blå øyne. Vi har kunnet se veldig tidlig hvilken farge ungene fikk på øynene. Bare noen uker etter fødsel har jeg vært sikker på øyenfargen deres, pga de med brune var veeeldig mørke. Vi har 2 jenter og 1 gutt med brune, og en gutt med blå. Mangler bare jente med blå øyne. Kanskje det ligger en jente med blå øyne i magen min nå?.?.. )
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Mamma ble født med blå( som alle andre) så ble de dyp mørk brune og nå er de grønne. Både jeg og sambo har grønne øyne. Vi er veldig spent på hva lillejenta får. På begge sider så har foreldrene våre både brun/grønn og blå
Mops7 Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Har også lest at pigmenteringen ikke er ferdig før fylte to år.. Min jente på to har en slags ikke-farge på sine.. Noe brunt, grått, grønn-aktig... vanskelig å si. Jeg har blå med litt gult, far har lysebrune, også med litt gult.. Er spennende å se om hennes forandrer seg mer eller om de blir værende slik. Helsesøster mente de var så mørke at de ville bli brune.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Øynene kan faktisk forandre seg opp til 3 års alder! En indikasjon, men trenger ikke være det, er at de blåe babyøynene er veldig metalliske i fargen, da blir de gjerne brune! Sønnen min fikk ikke brune øyne før etter fylte 3, men det er veldig skjelden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå