mamma igjen i januar :) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er ca 9 uker på vei ifølge terminkalkulatoren.... Har bare tatt clearblue test hjemme, men tørr liksom ikke tro på at jeg er gravid før jeg har vært til legen, selv om jeg har vonde pupper, mega-kvalm og sliten av å brette sammen ei skjorte... Hva med dere?
Babyønske �� Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er 7+5 i dag og jeg var til legen når jeg var 5+2. Litt vel tidlig syns jeg, for blir lenge å vente til neste kontroll. Jeg fikk egentlig ikke bekreftet at jeg var gravid hos legen. Så jeg må liksom bare stole på at de 10 testene jeg har tatt er riktige, og grunnen til at jeg ikke har mensen er at jeg er gravid:-). Har lite symptomer så er litt uvirkelig at jeg faktisk er gravid, så tenker faktisk tanken "tenk hvis ikke allikevel" av og til :-). Skal til jordmor når jeg er 12 uker, så håper det går litt mer opp for meg da.
mamma igjen i januar :) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Hehe, når du har tatt 10 tester så er det vel ingen fare for at du ikke er det:) HAr tatt bare 1 test jeg da, så får bare stole på det
Brillefint - Jadda! Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 ja nå er det nå sånn at viser testen at du er gravid så ER du gravid... Jeg skal til legen når jeg er 8 eller 9 uker på vei... Veit ikke helt hvor gravid jeg er...
Synnis Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skal til legen neste fredag da er jeg 6+2 (tror jeg)! Svanemamma: vet du om det er noe å se da?
My24_to småtroll :o) Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Har egentlig ikke funnet ut når jeg skal bestille legetime. Er ikke så kjempespennende å gå så tidlig. Blir ikke mer gravid av det heller. Men blir vel før vi reiser på ferie, greit å ha med seg helsekortet i tilfelle. Er da 12 uker, så mellom 10 og 12 en gang? Jeg trodde ikke helt på at jeg var gravid før jeg var på ul med både første og andremann, tenkte kanskje det var luft i magen (og puppene såklart) )
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Det er bare å tro på at du er gravid, vennen! Du kommer nok ikke til å få noen annen "bekreftelse" av legen, for de tester sjelden utover cb-hjemmetestene. Når du ringer og bestiller time får du nok time rundt 12 uker, så da ordner dere alt det praktiske (helsekort, urinprøver, blodprøver osv...) Dersom du får magesmerter, blødninger eller annet som bekymrer deg er det bare å bestille hastetime, de er greie på slikt.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Jeg svarer deg selv om jeg ikke er svanemamma (ikke langt unna egentlig for vi er bestiser privat;-)) Det er nok ikke så mye å *se* om det er vanlig kontroll hos fastlegen du skal til. Det kan jo hende han fyller ut helsekort og tar urinprøve og blodprøver og slikt (som er litt standard). Men fastlegene tar ikke ultralyd, og det er ikke mulig å høre hjertelyden med doppler enda (for livmora er ikke kommet opp over skambenet enda). Dermed er det heller ikke noen "mage å måle" for å sette inn SF-mål i helsekortet. Så det blir vel helst bare en prat der du kan spørre om det er noe du lurer på osv. Fra 12-ukers kontrollen og utover blir det mye mer spennende, for da skal magen måles, hjerterytmen sjekkes osv. Gled deg til det ;-)
svanemamma Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Godt svart tingeling_80*får kulemage*. Jeg skal til legen pga mye kvalme og svimmelhet. Jeg hadde lavt blodtrykk sist jeg var gravid så derfor ville de sjekke litt ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå