pusita Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har rykter om en god sjokoladekakeoppskrift som ligger her inne, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete... Den skal visst lages med rømme. Noen som vet hvilken jeg tenker på? Håper noen kan hjelpe
pøber´n & je Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 400gr margain 4,5 dl vann 4ss kakao - gis ett oppkok 450gr hvetemel 600gr sukker 0,75 ts salt - blandes 2ts natron 3-4 egg 2,5dl rømme - piskes lett Bland det våte i det tørre og tøm røren i en bakepapir-kledd langpanne. Stekes på 180-200 grader i 30-45 min på midterste rille. Krem: 150gr smeltet margarin 8 ss melk 4-6ss kakao 500g melis 2ts vaniljesukker - blandes sammen Stek kaken. Når du tar den ut av ovnen, stikk hull i hele kaken med en gaffel og stryk kremen over mens kaken fortsatt er varm. Kremen trekker inni kaken og den blir SAFTIG og god =)
pusita Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Tusen hjertlig takk Natron ja, det hadde ikke jeg tenkt på. Men satser på å finne i skapet til mor og far, he he. Tror nok jeg skal klare å lage den. Kan man lage den noen dager i forveien eller? SKal bruke den i dåp på lørdag nemlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå