+Tina+ Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 jeg studerer spesial pedagogikk på heltid og jobber på en barneskole som vikar. nå er det jo snart sommer, og det betyr for min del at det ikke blir skole eller noe særlig med jobbing. så i fra midten av juni til begynnelsen av august så har jeg ingen inntekt.. Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal søke i nav for å få dag penger i denne perioden. for det står så uklart på de skjemaene jeg har fått som skal fylles ut! Blir helt satt ut av det systemet jeg! håper noen kan gi meg et litt klarere svar enn det jeg har fått hittil!
Guttemamma75 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 For å kvalifisere til dagpenger må du jo ha tjent over en viss sum (ca 100 000kr) i fjor.. Så dersom du ikke har jobb og fyller kravene er det vel bare å søke nav om dagpenger og du kan da få 65% av lønnen.. Her kan du registrere deg som arbeidssøker : https://www.nav.no/sbl/as/registrering.do MEN - et dumt spørsmål bare - det skrikes jo etter arbeidskraft og spesielt nå i sommer burde det jo absolutt ikke være noe problem å få seg jobb???? Har du undersøkt mulighetene der du er? Du vil jo tjene mer på å jobbe både pga mer lønn og arbeidserfaring enn på å gå arbeidsledig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå