Gå til innhold

Gulsot hos nyfødte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kan dele sin erfaring med meg??? Hvor lenge er det vanlig at gulfargen sitter i huden etter gulsot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største jenta mi hadde det. Og hun ble lagt i sol på nyfødt i et døgn etter at hun kom til. Og det holdt det, da var fargen borte. Men den dagen vi skulle reise hjem så var hun litt gul igjen, så de tok prøver men da var det så lite at de regnet med at det ville bli borte av seg selv. Og da gikk det vel to dager så var hun helt fin.

Skrevet

Spørs hvor lenge bilirubinen er i kroppen. Her var den vesla jenta våres på 5 uker rett under grensen for lysbehandling, men verdiene gikk sakte nedover. Hun var nok gul/brun i 3 uker tenker jeg..

Skrevet

mi var det ganske lenge.. 3-4 uker.. men hadde ikke så høye verdier at hun måtte ha behandling..

Skrevet

snuppa mi lå i to dager i lysbehandling etter fødselen, var litt små gul når hun kom hjem, men ikke noe farlig :)

Skrevet

Snuppa låg i lys i 4-5 dager, og var gul/brun i huden etter at vi kom hjem, men husker ikke hvor lenge...

Skrevet

Begge mine lå vel ca en uke på intensiv m/lyskasse. Med begge bodde vi på sykehuset i ca 14dager. Med andremann måtte vi inn til sykehuset for ny lysrunde etter en uke vi var kommet hjem.

Huff, føler med deg, men vit at dette er helt normalt. Mine lå i lyskasse med bind for øynene. Jeg måtte amme annenhver time med såre bryster (de trenger ekstra væske). Nå er de 1.5 år og 4 år. Flotte, friske barn :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...