Plutseliten :) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 som ble oppdaget tidlig hos min mamma.... Hun har vært til mer utredning på Radiumhospitalet idag. Og der fant de flere. Så, fra en ganske enkel brystbevarende operasjon med påfølgende strålebehandlinger..... ...ble det brått mere alvor,og fjerning av hele brystet og lymfer og de vil operere så raskt som mulig. Utifra funn der,vil vi få vite videre behandling og prognoser. Sitter nå å vurderer avbestilling av Spaniaturen,for vi kommer hjem først dagen etter operasjonen. Men foreldrene mener vi absolutt må dra,og at de sikkert trenger meg når jeg kommer hjem. Nå skal jeg hvile litt etter en hektisk dag,før jeg skal i jenteklubb å få tømt ut dagens oppsamlende tårer, få le litt og koble av noen timer sammen med venninner som kjenner meg og familien min godt.
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 kjære plutseliten! jeg er så dårlig på å trøste, men jeg tenker på deg mange ganger om dagen detter du inn i hodet mitt. Jeg skulle ønske.... jeg vil så gjerne... men alt jeg kan er å si at jeg tenker på deg og på moren din, og på alle som blir berørt av det skumle som skjer nå. kos deg masse i kveld!!! god klem fra
phantomet Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Huff, det var ikke de gode nyhetene vi håpet på. Sender deg noen gode klemmer, enda flere gode tanker, og håper du får koblet litt av sammen med gode venninner ikveld! Klem klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Kjære deg, Det er aldri kjekt å få sånne beskjeder når man har vært positivt og tenkt at det skal gå bra.... MEN, så er det også sånn at det absolutt fremdeles kan og skal gå bra:) Det er viktig å tenke at de gjør det som er best akkurat nå og det er å fjerne hele brystet og de lymfene som de finner fornuftig å fjerne for å være sikker på at de får bort alt. Det er klart det er tøft å fjerne en del av kroppen som man forbinder med det kvinnelige, og det er en prosess man skal takle i seg selv. I tillegg til kreften som er skummel bare vi hører ordet... Men det finnes hjelp til å bygge opp igjen etterhvert og må tas stilling til når den tid kommer. Og det skal den! Så er det da videre behandling som som regel ikke blir bestemt før operasjonen er over. Og det er som foreldrene dine sier....det er kanskje da de trenger deg aller mest! Så om du velger å reise til Spania, så er jeg helt sikker på at det kan være godt for deg. Så kan du få samlet krefter på turen og kose deg masse. Og du kan komme tilbake med ny energi som er godt å ha med seg den tiden hvor behandlingen pågår. Kreft er en ensom sykdom på mange måter. Den er ensom for den som er fysisk rammet og hvor man kanskje føler at ingen faktisk forstår hvordan det føles.....noe jeg tror stemmer ganske godt. Så er det tøft å stå ved siden av og følge kampen, og være positiv, samtidig som man egentlig er livredd for utfallet. Det er godt å ha gode venner som man kan bruke fremover for deg og det er godt å høre at du er heldig og har akkurat det:-) Bruk dem og ikke lukk deg inne med tankene og følelsene dine. Det er viktig å kunne ha sine ventiler når man skal være støttende og sterk for den som er syk...... Peace & Love sendes i bøtter og spann..... og du vet hvor du finner meg om du har lyst til å prate eller hyle:-)
Maud Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Uff, det gjør vondt å møte bakken med et brak når man har holdt seg fast i tro og overbevisning om at dette skal gå bra. Husk at hun hjelpes av en ressurs på området og at de fjerner masse for å være sikre på at de får med seg all dritten. Nå har du sikkert behov for å gråte, le og gråte litt igjen. Kjenner jeg deg rett klarer du igjen å mobilisere håp og krefter. Husk å ta vare på deg selv oppi dette slik at ikke du blir syk nå. Av den grunn vil jeg også tenke som foreldrene dine. Det er lurt å ta en ferie for å kunne være der for henne og faren din når du kommer tilbake. Sender en stor trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå