Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillingene ble født for en uke siden idag :) Planen var å full amme, men syns det er så vanskelig! Går veldig fint på dagtid, men er helt håpløst på natta. Da våkner de veldig forskjellig, sover urolig, bæsjer osv. Blir til at de vil ha puppen ofte og det sliter meg helt ut allerede. Sitter og lurer på om jeg skal begynne med mme på kvelden og natta.Noen som har gode råd til meg? Når skal jeg begynne å prøve å snu døgnt deres? de sover jo 4 timer strekk på dagen..

Videoannonse
Annonse
Gjest bissen
Skrevet

Gratulerer da!

Er jo litt slitsomt i begynnelsen som regel:) Var selv ikke hjemme med jentene før de var 10 uker..vet ikke helt hvordan sånne enuke-inger er:) Jeg fullammet i 8 mnd, ammet flere ganger på natten frem til de var rundt 10 mnd..kjempeslitsomt, men det var flere ting de slet med.

Dobbeltammer du da? Da burde du jo vekke den andre hvis den ene våkner på natten og legge begge til. Blir færre amminger sånn i hvert fall.. Det sies jo at metthetsfølelsen varer lengre med mme, etterhvert kan du jo gi dem en flaske når du legger deg..du legger deg antageligvis litt etter dem?:) De drikker som regel i søvne, da er det jo bare å få til en liten rap.

Skrevet

Amming på natta er slitsomt, men man venner seg faktisk til det. Utrolig hvor vant man blir til lite søvn etterhvert. Også er det et viktig å sove litt på dagtid når barna sover, hvis man får lite søvn på natta.

Jeg gir barna hyppige måltider på kveldene og en flaske mme kl. 21.30, også legger jeg dem rett etterpå. Syns de sovner litt fortere av det. Ellers så ammer jeg til alle andre måltidene. Som regel dobbeltamming.

Jentene mine er 3 mnd. De våkner 1-2 ganger på natta hver. Jeg vekker aldri den andre når én våkner, fordi målet er jo at de skal sove hele natta etterhvert.

Skrevet

Hei fikk ikke jentene hjem før de var over tre uker gammel. Synes at det var mye stress med den ammingen om natten......... De har for så vidt vært veldig snill og grei, men jeg har aldri likt den der dobbelamminga så jeg var bare glad de ikke våknet samtidig, men tok da og la til den andre etter den andre var i seng.. lengre tid tar det ja men jeg slapp å dobbeltamme... nå får de mme og av og til gir eg samtidig til de begge hvis den ene våkner(sover bare gjennom hele matingen da;)) og da ser eg at da får eg gode timer med søvn slik at jeg ikke må stå opp igjen bare en time etter jeg nettopp har vært oppe!! Det er jo litt vanskelig når de bare er en uke å styre søvnen, synes jeg da.. de sover jo en del når de er så liten og skal jo gjøre d også:) Jeg ville nok prøvd å gi de litt mme om kvelden for da ser du hvor mye de spiser og de blir mer mett av det.. Det er en del jobb med to små og du må tenke litt på deg selv også:) Det er ingen skam å gi litt mme altså Husk det!!!! Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...