Gå til innhold

fikk ikke barnebidraget!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bf har privat avtale me kontrakt om at han skal betale bidrag dn 20ende hver mnd. Å i dag fikk jeg det ikke. Bf påstår at han ikke har fått lønn,men jeg kjenner sjefene hans og vet han har fått det. Kan jeg gå til innkrevingssentralen med kontrakten slik at de trekker det fra ham? noen som vet? trenger de pengene!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå via NAV, så ordner dei det for deg. Da får du pengene uansett om han betaler ikkje. Det eg har fått med meg er at han da må betale til NAV og ikkje til deg.

Skrevet

ok, da får jeg kontakte nav i morgen:) takk for svar!

Skrevet

ordne så du får forskuddsbidrag :)

Skrevet

Om dere vil at Nav skal betale forskudd, så må vel far og mor betale et gebyr da, eller? Som blir trukket av pengene som mor og far har avtalt. Altså, jeg vet ikke, bare spør, for dette har jeg hørt.

Skrevet

Vi er innkalt til nav nå pga bidrag. Hvis man ikke har en privat avtale og vl at nav skal ordne dette, så tar de et gebyr på 860 kr fra både mor og far! Helt sykt, men jeg vil heller det enn å måtte mase og krangle hver mnd.

Skrevet

Hei,

det stemmer ikke at man nødvendigvis må betale de 8hundreognoe kronene for å få bidraget utbetalt fra NAV, det er bare hvis NAV skal fastsette størrelsen på bidraget også. Har man privat avtale kan de betale ut og kreve pengene inn og det er gratis. Snakka med en på mitt lokale NAVkontor i dag om det faktisk, for her kommer bf på besøk for første gang til helgen og jeg trengte litt råd og tips for vi har heller ikke ordnet dette enda og jeg er redd for å havne i akkurat den situasjonen du nevner her...

 

Her er en link til NAVsiden der det står om det: http://www.nav.no/page?id=338

 

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...