Mille** Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Eldste kom å spurte om hun fikk hoppe på trampolie hos ei venninne. Jeg spurte om de hadde sikkerhetsnett, og siden de ikke hadde det så sa jeg nei. Hun godtok det overraskende lett da. )
Mamsen og lillegutt Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 enig med deg.... jeg er kanskje hønemor jeg også hehe....
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg mener nå at barn må lære å passe på hva de gjør selv også da. Kan ikke sy puter under armene på de hele tiden. Så jeg hadde sakt at det er greit hvis de bare hoppet en av gangen og hvis det var en voksen der.
balsam Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 er hun ikke 10 år? da hadde jeg ikke sagt nei, men mulig jeg er litt for lite hønemor...
sydilla Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 enig! Jeg forstår ikke at folk tør å ikke ha det. dersom et barn blir skadet i hagen vår fordi ting ikke er tilstrekkelig sikret er det faktisk vårt ansvar...
Arb.ledig husmor Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Vet ikke hvor gammel jenten din er, men se saken litt annerledes... Hva fikk du lov til når du var like gammel som hun er nå? Er det farlige å gjøre det i dag enn den gang? Eg hadde nok latt ungen min få lov...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Enig. Naboen her har ikke nett og har svære kampesteiner rundt trampolinen. Er rimnelig sikker på at det er med hensikt:)
Mamsen og lillegutt Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 det er mye som er "farlig" som jeg hadde sagt ja til. men trampoline hopper ikke jeg selv på en gang uten netting. for har sett nok videoer av ulykker på disse.....
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 10 år....? Herremin la nå store jenta få hoppe. Med mindre hun er fullstendig ufornuftig og mangler all form for selvkontroll.....
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Regner med at de som har svart at du er hønemor på denne tråden faktisk vet hvor mye skader er er i forbindelse med trampoline hvert år.
Arb.ledig husmor Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Eg regner med at en 10 åring klare å se konsekvensene om en tuller og tøyser på en trampoline selv... Det klarte iallfall eg når eg var 10 år... Eg og noen venninne hadde til og med en hytte i fjellsiden, og det var da rett ned til bilveien!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Hadde sagt nei... Om noe skulle skje, så gjelder ikke forsikringen om det ikke er sikkerhetsnett...En voksen skulle iallefall vært der og sett på (helst meg;-)).
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Ja det er masse skader, men det går fint å få alvorlige skader med nett også. Selv mener jeg man må lære barna sunn fornuft og hvor grensene går. Har trampoline hos besteforeldrene til lillegutt og den er uten nett. Hopper han der kommer jeg til å være ute hos han og passe på at han er forskitig og ikke satser men enn han har kontroll på. Det er da ikke nødvendig å hoppe som enn villmann heller. Den trampolinen har vært der siden mange mange år før det kom på moten her i landet og det er ingen som har blitt skadet på den. Det har alltid vært strenge regler for bruken og jeg støtter heller det framfor å gjerde den inn og si hopp ivei.
mammamammamammamor Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 eg hoppa virkelig uten nett når eg var 10.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Joda, men jeg tror ikke sønnen din synes det er greit at du står og passer på når han er 10 år. Derfor synes jeg det er en grei regel at man ikke hopper uten sikkerhetsnett. De står liksom ikke og hopper opp og ned forsiktig... de tar saltoer begge veier samt andre ting jeg ikke aner hva heter en gang. Utrolig fort gjort at man tråkker eller hopper utenfor hvis man mister balansen. Blir som med sykkel og hjelm synes jeg.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 jeg hoppet uten nett når jeg var 25 jeg og slo meg noe inn i granskauen uten sikkerhetnett! en annen venninne hoppet når hun var nærmere 30 og fikk hjernerystelse og skulderen ut av ledd... med sikkerhetsnett! trall. jeg hadde latt de hoppe uten sikkerhetsnett om jeg var til stede.. ikke ellers. forøvrig så sa de sikker ok, nejvel..og listet seg av sted for å hoppe. hehe.
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Innen han er 10 håper jeg å ha lært han hvordan han skal oppføre seg. Men personlig ser jeg på det å ta saltoer den en og den andre veien som det største faren, så da burde de vel kanskje aldri ha fått hoppet?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 snakk om å få understreket at jeg hoppet uten nett a gitt. haha.
Elle melle deg fortelle Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 onkelen min på 45 hoppet uten nett og det gikk ikke så bra;-) Han ramlet utenfor på nakken... Gikk bra forsåvidt, men han har kjøpt nett:-)
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #21 Skrevet 20. mai 2008 Da mener jeg å ta salto og lande galt, f.eks på nakken....ikke det å lande utenfor.
sydilla Skrevet 20. mai 2008 #22 Skrevet 20. mai 2008 dere som argumenterer med at da vi var små så... da jeg var liten: - satt vi usikra i bil - det eksisterte ikke sykkelhjelmer - "mobbing" var et ikke-eksisterende begrep (men lærerne drev med det) - seksuelleovergrep var det få som snakket om De fleste av oss har vokst opp - men det betyr da virkelig ikke at det som skjedde var like smart?
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #23 Skrevet 20. mai 2008 Men kjære stinkerbell.... ungene slår seg jo hvis de tryner med sykkel og har på hjelm.... vil det si at hjelm er overflødig da?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #24 Skrevet 20. mai 2008 leader var ikke det at sikkerhetsnett var unødvendig jeg mente da, bare at trampoline er farlig åkkesom! hehe. Akkurat som sykling. hehe. Livet er generelt ganske farlig både med og uten sikkerhetsnett.
alvis Skrevet 20. mai 2008 #25 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde også sagt nei hvis det var uten sikkerhetsnett. For meg blir det som å sykkle uten hjelm og sitte i båt uten reddningsvest. Men jeg jobber på sykehus og ser hva som kan skje så jeg vet at jeg er hønemor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå