Gå til innhold

Noen som har superenkle fiskemiddager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiskepinner m/ris og grønnsaker

Fiskeboller m/hvit saus, poteter og grønnsaker

Fiskekaker i pitabrød med salat

Kokt torsk, poteter, gulrøtter og ertepurrè

Laksefilet m/ris og grønnsaker

Seibiff m/potet og gulrøtter

Hmm. Litt kjedelig. Ungene er ikke spes glade i potet. Noen som har annen type tilbehør? coscos, bønner, kikerter el.l Har dere oppskrift?

Vil gjerne ha tips om mat som går raskt og godt for 1.5åringen og 4 åringen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskewok! Best å woke grønnsakene og fisken hver for seg synes jeg, blandes etterpå og serves med ris til. Kjempegodt, og kan lages med ulike typer fisk. Jeg synes laks er best.

Skrevet

Noen som har smakt de nye torskestykkene som er frossne på rema? Ser ut som laksestykkene og er med sitron og paprika. De er marinerte. Hvilket tilbehør bruker dere til disse?

Skrevet

Nam. Bruker du noe saus, kikoman el.l i?

Skrevet

Bruker du frossne laksestykker eller må de være ferske for å bli gode?

Skrevet

Disse lagde jeg i dag, knallgode, og enkle. Kjøpte grove burgerbrød til og hadde i salat og dressing som på vanlig burger..

Lakseburgere

600 gram skinn- og benfri laksefilet

2 1/2 ts salt

2 ss potetmel

1/4 ts hvit pepper

2 ts finklippet persille

2 ts finklippet gressløk

3 ts finhakket løk

1 1/4 dl kremfløte

smør til steking

Skjær fisken i biter på ca. 1/2 x 1/2 cm. Rør det sammen. Ikke for lenge, det skal være grovt.

Bland inn salt, potetmel, hvit pepper, urter og løk. Spe med fløte og rør farsen jevn. Form denne farsen til 8 pene burgere.

Varm smøret i stekepannen og stek burgerne på alle sider. De kan godt være litt rosa inni.

Skrevet

Vi er veldig glad i foliestekt tors.

Kjøper en torskeblokk fra frysedisken. Deler den i et par cm tykke skiver.

Smører litt olje på en firkant med folie. Legger på torsken, har på litt salt, masse(!!) urtekrydder (kjøper mitt i en innvandrerbutikk) og et par ts cream frech (kjøper Sans) Bretter inn hjørnene slik at det blir en pakke. Steker i stekovnen eller på grillen i tja... 10 min kanksje..?

Serveres med tomatris og en god salat... nam nam :o)

Skrevet

haha... heter vel kanskje creme fraiche.... Anyway,,, dere skjønte sikkert hva jeg mente...hehe ;o)

Skrevet

Jeg har brukt både ferske og frosne, blir godt uansett. Kikoman til ja, og gjerne villris - synes det er best til fisk. Og kanskje litt sitron oppå. Fikk lyst på fisk til middag jeg nå;)

Skrevet

Mmmm. Hørtes godt ut. Har du forsøkt å fryse de? Kunne kanskje tenkt meg å laget mange av disse for å ha i fryseren.

Skrevet

Forsto hva du mente ja ;-)

Tiner du fiskeblokken totalt først eller lar du den være halvfrossen? Hvor mange grader i ovn?

Skrevet

jeg prøvde de for første gang i dag, knallgode..tror nok helt sikkert det

går supert og fryse de. Kan jo fryse andre fiskekaker, så burde jo gå med disse og.

Skrevet

Halvfrossen er supert. Tar forresten ei skive pr. foliepakke... sa kanskje ikke det i innlegget....

Tenker at jeg sikkert steker de på 220 grader eller noe rundt der i ca 10 min eller noe.... Lager egentlig disse aller mest på grillen... men mener som sagt at jeg har ovnen på 215 - 220 grader ja.. ;o)

Det er kjempegodt og til og med mannen min som ikke liker fisk (i følge seg selv) spiser dette og sier at han synes det er godt....

Skrevet

Høres godt ut. Ett spørsmål til. Hva er egentlig tomatris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...