tuppa79 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 jeg har nettop bynt i ny jobb,å er nå i 6 svangerskapsuke. er litt spendt på hvordan dette skal gå. hadde bekkenløsning med min førstefødte,og allerede fått litt vondt i hofter og rygg. litt nyskjerri på deres erfaring me dette?
Ella78 m/ A&M Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg begynte i ny jobb i september, ble gravid i oktober, og fra slutten av november ble jeg delvis sykemeldt. Nå er jeg 100% sykemeldt, og kommer til å være det ut svangerskapet, tenker jeg. Det gikk aldeles fint med min nye arbeidsgiver, har en svært forståelsesfull kvinnelig sjef som selv sa at "sånt må man regne med når man ansetter kvinner i fruktbar alder". Så jeg har bare gode erfaringer med det...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Mange som klarer å jobbe 100 % frem til permisjon. Jeg fikk bekkenløsning med nr. 1, men det var ikke før i uke 33-34 jeg ble sykemeldt. Denne gangen begynte det veldig tidlig og har vært sm nå i 3 uker (er 28 uker på vei), kommer mest sannsynlig til å bli sm ut sv.skapet. Prøvde å jobbe noen timer i går,men det nyttet ikke. Grattis med ny jobb
tuppa79 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 var godt å høre:) regner med det går bra:) jeg er på bena enda:) jobber i butikk,så det blir masse tramping på mur gulv,og masse løft av malingsbøtter og hagemøbler. du får ha lykke til videre:)
tuppa79 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 tusen takk for det:) trives jo kjempegodt:) lykke til du og:)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Har vært sykemeldt 100% i ca 14 dager.Er nå i uke 19. Vi holder på med oppussing av hus som vi nettopp har kjøpt. I tillegg til at jeg har full jobb. Fikk vondt i underlivet og lysken. Jordmor mente jeg trengte å slappe helt av en stund og sendte meg til legen. Jeg var redd jeg hadde vondt pga morkaken som ligger så langt ned(forliggende), og var bekymret for blødninger. Nå viser det seg imidlertid at det er bekkenløsning jeg har. Visste ikke at man kunne ha vondt på det beinet de måler babyens størrelse fra. Er visst et bekkenpunkt der, og det er derfra smerten kommer. I tillegg til i lysken og litt bak nederst i rygg og rumpe. Er fra i morgen sykemeldt 50%. Så får jeg se om det går å jobbe slik fremover, eller om jeg må sykemeldes helt. En dag var det så vondt at jeg bare lå i mange timer og hadde kjempevondt. Kunne ikke gjøre noe og det er til tider vanskelig å gå.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er sykemeldt 100% og har vært det noen uker. Er nå 25 uker på vei. Var 50% s.m en stund men dette fungerte ikke. Har en jobb der jeg går og står hele dagen, triller tunge senger og løfter på pasienter. Rygg, hofter og lår verker etter en slik dag, går ut over nattesøvnen også. Tilrettelegging er ikke så enkelt når vi er en liten post og kanskje bare 2 sykepleier på vakt. Blir til at den ene må ta alt da og det funker ikke. Regner med jeg er sykemeldt ut svangerskapet. Lenge, men godt det er sommer!
lille spira Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har vært sykemeldt i fem uker pga svangerskapskvalme.. Er nå tilbake på jobb, og håper jeg blir her Er arvelig belastet med bekkenløsning, men har heldigvis ikke kjent noe til det enda.. Og håper selvfølgelig jeg ikke får det.. Kan jeg få lov og anbefale masaisko? De er helt fantastiske.. Har hatt mine sandaler i tre år og liker de kjempegodt! De har en spesiell utforming som gjør at du bruker mer av beina når du går, de er laget etter masaiene som går på sanddynene hele dagen. Har hørt om flere som minsker bekkenplagene ved og bruke de. Det er viktig og vite at du må gå dem inn. Altså, ikke bruke de noe mer enn 10-15 min om dagen den første uka for så og trappe opp. Selv så ble jeg litt sjøsyk av de til og begynne med De er litt dyre, men veldig verdt pengene. Og spesielt siden du går på hardt gulv hele dagen så kan de være gode og ha! Du kan lese mer om de på http://www.swissmasai.no/Default.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå