millica*Stella04.02.08* Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 som igaar, da skrek jenta mi ,3mnd,naar hun skulle legge seg. forstod ikke med engang at hun var sulten da hun hadde spist litt for en time siden og hun ville ikke ta puppen....men laget litt mme tilslutt og hun spiste nesten 200ml....og idag har jeg laget ett mme maaltid??? er jeg iferd med aa miste melken? har skjedd et par ganger tidligere ogsaa.. har lest at det er dumt aa gi mme, at det kan minke melken enda mer, men jeg kan jo ikke la jenta mi legge seg sulten og vente til det er mer melk i puppen??? det kan ta flere timer.... noen flere?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Er ikke noe galt i det du gjør, det viktigste er jo at barnet blir mett når du legger det. Da sover det bedre... Jeg gjør det samme om kvelden, ammer først- men kommer veldig lite. Har sjekket noen ganger med pumpen etter at han var ferdig, kom ikke noenting. Så da lager jeg mme av 120 ml vann og det glir rett ned.. De sier jo det at hvis du vil fullamme så lenge som mulig skal man ikke gjøre det, men legge ungen til ofte- gjerne hver time så melken øker. Så du kan jo velge. Jeg valgte, nå som min er 3 måneder og gi en flaske om kvelden for å få i han nok mat. Noen ganger får han også flaske om dagen, spesielt om vi skal bort eller noe. Da vet man akkurat hvor mye de får i deg, noe man ikke gjør med å amme. Gjør det som funker best for dere sa helsesøster til meg idag.
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde det også sånn i en periode med min sønn, men jeg prøvde å tilpasse måltidene tidligere på dagen slik at jeg hadde en del melk på kvelden når han skulle ha mat. Det var vel faktisk akkurat rundt 3 måneder at det kunne bli litt tull med spisingen på kvelden, og så endte det opp med at han hadde spist en times tid tidligere når han skulle legge seg. Han skjønte ikke hvorfor det ikke kom noe særlig melk, og ble frustrert. Det var som om han ikke merket noe til at han allerede hadde spist masse bare en time tidligere. Etterhvert gikk det bare over av seg selv, enten klarte jeg vel å tilpasse måltidene bedre, eller jeg fikk mer melk - ikke vet jeg. Men uansett, synes du det fungerer å gi mme i tillegg på kvelden så fortsett med det - kjenner mange som synes det fungerer fint! Jeg pumpet litt på morgenen så jeg hadde til kvelden hvis det ble krisestemning, men stort sett gikk det veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå